Кексчета със сини боровинки и лимонови корички


Рецептата е адаптирана от тук. Наскоро ги правих за колегите ми. Имах една кутия със сини боровинки, които исках да изразходя. Много бяха вкусни и сочни. И с този хрупкав топинг отгоре бяха просто разкошни.

При мен се получиха 18 кексчета.




Продукти: за кексчетата: 2 яйца, 114 г разтопено и охладено масло, 250 мл прясно мляко, 200 г захар
310 г брашно, 1 пак бакпулвер (10 г), щипка сол, ванилия, 2 щипки сода бикарбонат, кората от 1 лимон, 200-250 г пресни сини боровинки, няколко супени лъжици едър кокосов чипс (опция), 2-3 с.л. маково семе

за хрупкавия топинг: 2 с.л. разтопено масло, 50 г кафява захар, 1 с.л. брашно, кората от един лимон

маково семе за поръсване най-отгоре (опция)


Фурната се загрява на 180 градуса. Форма за кексчета се покрива с хартиени капсули или се намазва с масло и се поръсва с малко брашно.

В купа се разбиват яйцата със захарта докато удвоят обема си и станат на гъст крем. Добавят се ванилията, млякото, маслото и се разбърква добре. Към тази смес се добавят сухите съставки - брашното, бакпулвер и сода за хляб + солта и маковото семе. Разбърква се добре.

Боровинките се овалват в малко брашно и се изсипват в готовата смес заедно с лимоновите корички и кокоса. Всичко се разбърква внимателно с дървена лъжица или шпатула.

























Всички съставки за хрупкавата поръска се смесват. Трябва да се получат трохички. Сместа за кексчетата се разпределя във формите. Пълнят се не повече от 2/3 и се поръсват с трохичките. Пекат се до готовност. Около 20-тина минути или докато се зачервят приятно и забита клечка в средата излезне суха без полепнали трохи. Оставят се да изстинат върху решетка.









4 коментара:

  1. Разкошни, Галка, чудна комбинация!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти, Веси! :)
    В петък имах рожден ден и пак ги правих за да почерпя колегите.
    Аз напоследък съм доста пристрастена към сините боровинки. Избягвам захар и тесто и ги консумирам с мляко примерно. Но все пак хапнах и кексче и е разкошно и сочно.

    ОтговорИзтриване
  3. Охо, да ти е честит значи на патерица рождения ден!
    Бъди жива и здрава и все така усмихната, като на снимката!
    И аз се опитвам да избягвам тесто и сладко, но ми е много трудно, това са любимите ми неща за хапване:)

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ти за хубавите пожелания :)
    И на мен ми е много трудно с избягването на тесто и сладко. Ама мнооооого трудно! Любимите ми неща за ядене. Но някак успявам да го намаля поне. На работа много често си нося един буркан с кисело мляко и плодове, като евентуално понякога слагам 1-2 лъжици овесени ядки. За да не посягам към нещо друго сладко. Това някак успява да ми утоли глада за захар.

    ОтговорИзтриване