Пухкав кето хляб


Няма много общо с хляба като вкус. Аз му казвам фалшив хляб, но в крайна сметка чудесно може да го замени за закуска, обяд и т.н. Тези "хлебчета" са нисковъглехидратни, получават се сравнително бързо и са много вкусни. На всичко отгоре ако все пак не сте особено големи фенове на вкуса на яйцата, той не е така силно изразен.
От тази доза се получават 6 хлебчета. Аз си ги правих за работа. Единия път беше сандвич с бекон и лютеница, а другите два пъти си правих страхотни бургери с домашни телешки кюфтета. Може да се съхраняват в плътно затворена кутия в хладилника. Също може да си ги наръсите с разни семена и ядки.

Идеята е от едно клипче, което гледах във Фейсбук. Което сега обаче не успявам да открия.



Продукти: 3 яйца, 1 ч.л. ябълков оцет, щипка-две сол, 3 с.л. рикота (също може да използвате крема сирене или някаква извара)
семена за поръсване.


Белтъците се разбиват на сняг с оцета. Жълтъците се разбиват с рикотата и солта докато се обедини сместа. Добавя се половината от разбитите белтъци и се разбърква внимателно с шпатула за да не спаднат. Добавя се и останалата смес.

Върху тава се постила хартия за печене. Сместа се разпределя на 6 купчинки на разстояние една от друга и леко се заглаждат отгоре. Тук е момента да ги наръсите със семена и/или ядки ако решите.

Пекат се в предварително загрята на 200 градуса фурна за 20тина минути или докато станат златисти на цвят. Оставят се да изстинат върху решетка.

Оттук насетне можете да ги комбинирате с каквото прецените. Ще споделя и снимки на моят телешки бургер :)








16 коментара:

  1. Искаше ми се да споделиш и телешкия си бургер, а не само снимките...
    Но ще си направя този хляб кето:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Как се прави пилешкия бургер

      Изтриване
    2. Телешки е. Отдолу съм споделила - "Бургерите малко на око ги правих. Телешка кайма, настърган лук, прясна мащерка, настърган домат. и това е"
      Поздрави :)

      Изтриване
  2. Малко късно одобрявам коментарите, не бях си влизала в пощата отдавна. Бургерите малко на око ги правих. Телешка кайма, настърган лук, прясна мащерка, настърган домат. и това е
    Пробва ли го кето хляба?

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте, написала съм в началото на поста - 3 супени лъжици рикота. Може да се сложи и крема сирене :)
    Успешна седмица! :)
    Поздрави,
    Галя

    ОтговорИзтриване
  4. Здравейте, Галя

    Пробвах рецептата, обаче нещо не ми се получи..станаха доста плоски и трошливи..нямах хартия за печене..и залепнаха (въпреки намазнена а тава).
    :(

    ОтговорИзтриване
  5. Здравейте , Галя

    Пробвах рецепата, обаче нещо не се получи..станаха плоски и трошливи..нямах харти за печене и залепнаха доста( въпреки намазнена тава)..на вашата снимка изглеждат чудесно :)

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте, Мартин!
    Много съжалявам, че не се е получило при вас. Не мога да си обясня каква може да е причината. Правила съм ги много пъти и никога не ми се е случвало нито да са твърде тънки, нито да са твърди и трошливи. А една от приятелките ми ги приготвя по няколко пъти на седмица по тази рецепта.
    Единственото, което ми хрумва е евентуално да не са добре разбити белтъците. Или при обединяването на двете смеси да е спаднал "въздуха" в сместа... Не зная наистина.
    Надявам се този несполучлив опит да не ви е отказал да опитате отново.
    Желая ви хубава седмица!
    Поздрави,
    Галя

    ОтговорИзтриване
  7. Преди малко ги направих. Страшно са вкусни,но залегнаха за хартията и трудно се отделят.

    ОтговорИзтриване
  8. Преди малко ги направих. Страшно са вкусни,но залегнаха за хартията и трудно се отделят.

    ОтговорИзтриване
  9. И при мен не се получиха,при смесването на двете смеси стана всичко много течно.И вкуса е като на омлет.

    ОтговорИзтриване
  10. Здравейте!
    Съжалявам, че не се е получило.
    Единственото ми обяснение е, че не са били добре разбити белтъците или не е разбъркано добре. Сместта е далеч от течна наистина. Нито има вкус на яйца. Ще се опитам като имам време да направя клипче. Дано този неуспех не ви е отказал да опитате отново.
    Поздрави и прекрасен ден!
    Галя

    ОтговорИзтриване
  11. Да оставя едно БЛАГОДАРЯ!

    Признавам, прочетох коментарите и малко бях разколебана - на доста хора не им се е получило добре. Но реших да рискувам, тъй като моята задача беше да направя палачинки - викам си: все ще заприлича на палачинка, дори и да не се получи идеално... (Детето е на кето за лятото, че много започна да надебелява. Обаче, все ме врънка за палачинки, ама много често. Та, реших да правя вече нисковъглехидратни и това беше рецепта, която много ми хареса на прочит - лесна и бърза, и не скъпа.)

    Направих всичко по рецептата, с тази разлика, че сложих 1 малко пакетче крема сирене (стори ми се, че е 4-5 лъжици цялото). Много внимавах да смеся постепенно жълтъците с белтъците на сняг. Разстлах ги в тавичка с керамично покритие, която намазах с масло. Станаха 7 питчици. Пекох ги с внимание към рецептата. Когато се зачервиха, ги извадих и всяко намазах с малко масълце отгоре. А да не казвам, каква беше миризмата!!!

    Като изстинаха, станаха малко по-плоски, отколкото са на снимките тук, и наистина заприличаха на американски палачинки. Но се отлепиха лесно, а още по-лесно се изядоха! Опитвахме ги и с маслинова паста, и с песто от босилек, и с кьополу... просто голяма вкусотия - мекичка, въздушна, вкусна!

    Благодаря още веднъж и не се спирайте да опитвате.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че се е получило при вас и най-вече, че ви е вкусно.
      Благодаря ви за чудесния отзив.
      Поздрави,
      Галя

      Изтриване
  12. И аз ще ги пробвам! Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване