Козуначена цитрусова торта


Тази година покрай празниците не успях да меся козунаци, защото бях на работа. Даже яйцата боядисах късно вечерта в събота. Но пък баба се погрижи да ме зареди с домашен козунак, да е жива и здрава! И да не остана по-назад от всички и аз реших да спретна една тортичка с вече изпръхналия и сух козунак. Защо да се изхвърля като може да се направят чудесни десерти с него.
Спрях се на нещо бързо, защото нямам никакво време. Но това не означава, че не е чудесно на вкус. Макар да избягвам сладкото отдавна хапнах една хапка за да видя как се е получила. Чудесна, сочна и свежа е. Аз винаги съм свързвала Великден освен с всичко останало и с аромата и свежестта на лимоните, затова и ги използвах за крема.




Продукти: (за 20-22 см форма): 1 сух козунак
сокът от 3 портокала за сиропиране

за крема: 700 г цедено кисело мляко, 250 г заквасена сметана, 250 г маскарпоне, 150 г пудра захар (или на вкус), сокът от 1 лимон, кората от 1 лимон и 2 портокала, ванилия

за украса: кокосов чипс и ягоди (или каквото ви допадне или с каквото разполагате в момента)



Върху подходящ поднос се поставя ринга за торти (ако имате форма за торта с падащп дъно още по-добре).

Козунакът се нарязва на тънки филии.


 Всички продукти за крема се разбъркват с дървена лъжица. В ринга се подреждат филийки козунак така, че да покрият добре цялото дъно. Ако е необходимо се наслагват и по-малки парченца където има дупчици. Сиропира се с няколко лъжици портокалов сок и се слага 1/3 от крема. Редят се следващите козуначени филийки, отново се сиропира леко и се слага другата 1/3 от крема. Накрая се прави още един ред с козунак, сиропира се и се покрива с последната част от крема. Оставя се да престои в хладилник за поне 5-6 часа. Най-добре цяла нощ. Козунакът поема влагата от крема и той си стяга. Парчетата се режат лесно. Ако искате да измажете тортата отстрани просто заделете малко от крема в една купичка и я доизмажете след като я освободите от ринга.

Украсата оставям на вашето въображение. Аз имах единствено малко ягоди и кокосовия чипс и реших, че ще е перфектна украса. 

Да ви е свежо и сладко!













2 коментара:

  1. Много са ми вкусни тези торти, но рядко ми се откъсва от сърце домашен козунак за направата:))

    ОтговорИзтриване
  2. На мен всяка година ми остава по един доста поизсъхнал, защото дори аз да не правя баба прави мнооооого :D И все правя по нещо мъничко.

    ОтговорИзтриване