Спаначени лимецови палачинки с пушено пиле и маслини


Това е второто рецепта, която представих на страниците на So Into FOOD. Един опит да скрия нещо полезно, което не ям в нещо, което обичам. Получиха се добре. А интересното е, че дори ми харесаха. А аз наистина ненавиждам спанак. Даже си носих два поредни дни на работа. Та да ви кажа... стават и за храна за офиса.
А цвета... разкошно зелен и пролетен, като всичко наоколо в момента.
С тях беше и първият ми опит с брашното от лимец.


Продукти: за палачинките: 1 яйце, 60-70 г пресен спанак, 250-300 мл прясно мляко, 125 г брашно от лимец , сол, масло за намазване на тигана
за пълнежа: 400 г обезкостено пилешко пушено бутче, 200 г черни маслини, 2 с.л. майонеза, 2-3 с.л. заквасена сметана, сол ако е необходимо
кашкавал за запичане

Спанака се измива и се смила заедно с 250 мл мляко в блендера. Яйцето се разбива в купа, към него се добавя спаначеното мляко, солта и брашното. Ако е необходимо се прибавя още малко мляко. От тази смес се правят палачинки.
Пилето и маслините се режат на дребно. Смесват се с майонезата и заквасената сметана. Завиват се палачинките и има два варианта. Или да се хапват студени или да се запекат за няколко минути във фурната поръсени с кашкавал. На мен повече ми харесаха студени. Пушеното пиле може да се замени от сварено пилешко месо. 




1 коментар: