Двойно шоколадов бананов кекс


Този кекс го правих доста отдавна. Вчера обещах на моя приятелка да напиша рецептата. Както се очаква банановите кексове при мен са нещо нормално. Този стана много вкусен. В оригиналната рецепта, а и в сайта в който я видях кекса е изпечен в правоъгълна форма за хляб, но точно в онзи момент бях изхвърлила старата ми (вече имам нова! Половинката ми ме изненада с трите форми за печене, които бяха пуснали в Лидл наскоро. Много ме зарадва. И по този случай нямам търпение да укрепна още малко за да го изненадам с любимия му солен кекс!) и го направих в кръгла форма. Не, че формата има някакво значение де.

И така... за любителите на силния вкус на шоколад в комбинация с един от най-вкусните плодове (за мен) - този кекс ще ви хареса.


Продукти: 1 ч.ч. пюре от банани (това са около 3 средни, добре узрели банани, намачкват се с вилица докато се пюрират и количеството трябва да е около 1 ч.ч.), 115 г разтопено масло, 150 г кафява захар, 1 голямо яйце, ванилия, щипка сол, 1 ч.л. бакпулвер, 1/2 ч.л. канела, 1/2 ч.ч. хубаво тъмно какао, 125 г брашно, около 150 г нарязан на дребни парченца шоколад по избор
Пудра захар за поръсване


Фурната се загрява на 180 градуса. Форма за кекс с диаметър 22 см се намаслява и поръсва с брашно (излишното брашно се изтупва). В рецептата са използвали правоъгълна форма с размер 23/13.

В купа се изсипват намачканите банани и към тях се добавят разтопеното масло, яйцето, захарта и ванилията. Разбърква се добре. Отделно се пресяват сухите съставки - брашното, бакпулверът, солта, канелата и какаото. Сухите съставки се добавят към влажните и се разбърква добре с дървена лъжица докато двете смеси се обединят. Накрая се добавя и нарязания на дребно шоколад и се обърква.

Тестото се изсипва в намаслената и набрашнена форма и се заглажда отгоре.


Кексът се пече около 50-60 минути или докато забита в средата клечка излезне суха без полепнали трохички по нея. Изважда се от фурната и се оставя за 10-тина минути и се обръща върху поднос. След като изстине се поръсва с пудра захар.





0 comments:

Публикуване на коментар