Оризови питчици със сирене и маслини


Тези апетитни питчици видях в кулинарната група в която членувам във ФБ, направени от моя дружка - Кали. Много ми харесаха още тогава. От известно време съм се заредила с оризово брашно. Исках да си правя опити с него. Тези питчици като рецепта напомнят на известните "Добруджанки".
Стават с много хубава хрупкава коричка и могат да се използват вместо хляб. Сутрин за закуска са чудесни.
Понеже ми се налага да поогранича глутена започнах да чета информация насам-натам и това е първият ми солен опит. Сигурно ще греша много при тези проучвания и опитвания на нови за мен неща, но в крайна сметка вярвам, че ще намеря хубави алтернативи.
Харесаха ми!


Продукти за 12 питчици: 250 г кисело мляко, 400 г брашно от бял ориз, 1 ч.л. сода бикарбонат без глутен, 150 г краве сирене, 10 безсолни черни маслини без костилки, 1 ч.л. сол, малко масълце за хлебчетата отгоре.

Взех си тази сода за хляб от био магазина до вкъщи. 300 грама е опаковката и струваше към 3 лева.


Брашното се изсипва в купа и в него се натрошава сиренето и се прибавят и нарязаните на колелца маслини. Объркват се хубаво за да може брашното да поеме влагата им. Прибавя се солта, в киселото мляко се разбърква содата за да се "угаси" и се прибавя към сместа. Разбърква се добре. Оформят се 12 топчици с намаслени ръце и се сплесват леко в тава застлана с хартия за печене. Прави се по една дупчица с пръст и се поставя по малко парченце масло.

В оригиналната рецепта Кали е сложила и по едно кубче кашкавал във всяка питчица и е овкусила с подправки.

Пекат се около 20 минути или до зачервяване в пеедварително загрята фурна на 200 градуса.





2 коментара:

  1. Ех да бях попаднала преди месеци на тази рецепта :) Имах оризово брашно, което се чудих какво да правя, но вече замина. Сега с удоволствие ще си взема нов пакет и ще ги опитаме - няма начин да не ни харесат, щом са със сиренце.

    ОтговорИзтриване
  2. Пепи, много са вкусни. Аз се влюбих в коричката, защото това ми е най-любимата част от хляба и хлебните изделия. На мен са ми и леко странни като консистенция. Не стават пухкави както от другите брашна предвид особеността на оризовото брашно, но нарочно снимах отхапано за да се види, че всъщност си е изпечено и не е глетаво. Обаче понеже само аз си ги ям ще трябва да правя половин доза. Да ти кажа на другия ден не ми харесаха, стават твърди при престояване.
    Като са топли са най-вкусни.
    Но това количество е идеално за едно семейство.

    ОтговорИзтриване