Една изповед


Този път публикацията ми ще е малко по-различна. Малко като изповед, но отдавна обмислям този пост. И отдавна обмислям създаването на една "табелка" за "СРЧ".

Не знам откъде да започна... защото в главата ми все още е каша. Но ще се опитам да синтезирам нещата.

На 12 февруари ми беше поставена диагноза СРЧ - Синдром на раздразненото черво след редица изследвания. Нещо съвсем ново за мен. Още повече, че аз никога не съм имала проблеми със стомаха или червата си. Обясниха ми, че причината е в това, че аз съм изключително емоционален човек и преживявам и приемам всичко много навътре. С една дума - стрес.
Като се замисля всичко щеше да си е наред ако не се беше наложило да ми правят операция през декември, от която дойде целият този стрес, но така ми било писано явно. Сега ще се борим :)

Оттогава насам съм в непрекъснато ровене за информация, в проучвания и опити.

Не намерих хубава информация на български език, която да ми свърши работа в моите търсения специално за храненето и точно заради това започнах да се замислям да добавя такава секция в блога си, който няма да промени идеята си и ще си е моят кулинарен блог. Но в който да споделям борбата си с това състояние и ще е супер ако мога да съм полезна на някого.

Много е стресиращо когато ти кажат, че вече няма да се храниш нормално както преди и когато разбереш, че много от любимите ти неща за ядене са ти забранени. Но с времето някак започваш лека полека да свикваш с идеята и да търсиш начини да правиш вкусни неща и с малкото неща, които можеш да ядеш.

Смятам, че диетата за СРЧ си е строго индивидуална, но все пак има и някои основни неща, които ако се спазват би трябвало човек да се чувства доста по-добре.

В блога ще продължавам да си публикувам това, което си готвя за всички вкъщи, просто ще споделям и кои ястия са подходящи за хора с този проблем. Като не обвързвам никого с тази информация. Аз не съм лекар, не съм медицинско лице. Аз страдам от това и ще споделям моите търсения и опити, грешки и т.н. Нямам намерение да го превръщам в блог за болежки.


Прекрасен ден от мен! Ще споделя скоро повече за СРЧ и имам и няколко подготвени рецептички, които си чакат да бъдат записани. За едно кремче с банани и целувки и лапад с ориз.

0 comments:

Публикуване на коментар