Телешко варено


Отдавна не съм писала. Малко сме болни вкъщи... Вирус ли е, какво е - не знам, НО направо ме сцепва главата оттогава, гърлото ме болеше, някаква фина хрема ми дразни носа. Абе ужас направо!. Моят мъж пък няколко дни беше с 39 градуса температура и има ужасна кашлица и въобще всички екстри И какво по-хубаво за хапване от едно горещо и вкусно телешко варено?!
Не бях правила от много време, а той пък все ми повтаряше колко му се хапва.
Ходих да си плащам осигуровките и се отбих до месарницата на пазара и взех едно джоланче, че да стане по-хубав бульона от костта.


Продукти: 800-900 г телешко джуланче с костта (може да си изберете и други части от телето, но с кости се получава по-богат бульона), 2 големи моркова, 4-5 средни картофа, 1 с.л. сушени зеленчуци, сол на вкус

Телешкото джоланче се залива с вода и се оставя на среден огън да се вари около 1.5-2 часа. През това време се отпенва. А може да го свалите от огъня като кипне, да го измиете и да покриете с вода отново и така да го варите това време. Може също месото да се накисне предварително.
През това време се долива водичка като започне да намалява. Аз лично слагам повече вода, защото у дома обичаме да има много бульон.
Изважда се месото в чиния. Направо се разпадаше от кокъла, толкова хубаво се беше сварило. Поставят се нарязаните зеленчуци на едро и сушените зеленчуци и сол на вкус. Месото се накъсва или нарязва на парченца и се връща обратно. Вари се още около час.
Аз лично оставям костта да се вари вътре и през този час.

Може да се сервира поръсено с магданоз. Малко бавно става, но пък е много вкусно и питателно.



0 comments:

Публикуване на коментар