Чийзкейк пастички



Ей ме на! Пак се появявам след сто години. Даже лятото си отиде... малко съм тъжна от този факт, но пък идва времето на есенните аромати и цветове. Напоследък съм по-философски настроена и се възползвам от това, което ни предлага живота на макс. Преди сякаш повече мрънках когато се изниже лятото и застудее.

Много бях заета напоследък. Наскоро ходихме малко на екскурзийка, посетихме най-накрая пещерата Проходна. Накрая ще споделя 2-3 снимки. Преди това пък имах много задачи и така и не ми остана време за писане. А още ме чакат някои стари снимки..., но ще им дойде времето и на тях.

След тази екскурзия направих това съвършенство. Понеже частта с крема не се пече и няма желатин вътре остава леко мек. И все пак могат да си се режат парченца без проблем. Рецептата е адаптирана от Златната книга на шоколада - стр. 190-191


Продукти: за блата: 250 г черен шоколад, 60 г масло, 100 кафява захар, 2 големи яйца, 100 г брашно, 50 г ситно смлени орехи, 1/2 ч.л. бакпулвер, щипка сол

за крема: 500 г крема сирене, 250 мл кондензирано мляко, 60 г заквасена сметана, ванилия, 100 г бял шоколад

за глазурата 200 г черен шоколад, 200 мл готварска сметана, 2 с.л. масло, захар ако е необходимо (аз не съм слагала)


 Фурната се загрява на 180 градуса. Правоъгълна по-дълбока тавичка (моята е с размери 18/30 см) се застила  с хартия за печене. Шоколадът, маслото и захарта се разтапят на водна баня или в микровълновата на ниска степен. Добавят се яйцата, брашното, орехите, бакпулвера и солта и се бърка добре с тел. Готовата смес се изсипва в подготвената тавичка и се заглажда с лъжица. Пече се около 30 минути. Не препичайте блата. Оставя се настрана да изстине. През това време се приготвя крема.

В голяма купа се смесват крема сиренето, кондензираното мляко, заквасената сметана, ванилията и разтопения бял шоколад с миксер на ниска скорост или ръчно с тел. Кремът става приятно пухкав.

Хартията за печене се отстранява от блата и той се поставя обратно в тавичката. Отгоре се изсипва крема и се поставя да стегне в хладилник за няколко часа.

След като са минали тези часове може да се залее и с глазурата. 
Сметаната се загрява и в нея се разтапя шоколада и маслото. Сладкиша се залива отгоре и се заглажда и се прибира в хладилника докато стегне и глазурата. Аз лично го оставих за цяла нощ. 





Ето снимчици от екскурзията :)



Това не съм аз :D








0 comments:

Публикуване на коментар