Кекс с кисело мляко и череши


Здравейтееееее!

Толкова съм заета напоследък, че изобщо не се сещах, че не съм писала от 3 месеца. Седмица преди рождения ми ден реших, че е време да се включа. Навън е прекрасно, топло и слънчево лято... аз съм много щастлива.
С какво да започна писанията си отново ако не с череши?!

Отдавна не бях правила нищичко сладко и онзи ден си купих малко череши да си изчистя за зимата. Много обичам да си хапвам кисело мляко с овесени ядки и череши, а и да има за някое непредвидено сладкишче. Рекох си "'що пък да не направя едно кексче" 😂😂😂😂😂 И ей ме на!

Аз между другото изобщо не съм голям фен на кексовете, но като е с череши е друга работа. И в черешовия ред на мисли се сетих нещо забавно от детството ми, което всъщност правя и до ден днешен. Сещате ли се за онези бабини обикновени курабийки? Всички баби ги правеха едно време. Моята баба слага във всяка курабийка по една черешка или вишна от компот. И Галя тарикатката хващаше курабиите и им изчопляше черешите. Оставях ги начупени с извадени череши. 😂😂😂😂😂😂😂


А ако трябва за това кексче да си поговорим мога да кажа само, че е много лесно. И става сочно и не много сладко. Спокойно можете да сложите вместо череши - вишни, боровинки, ягоди, малини или от всички по-малко. Само не трябва да се прекалява защото може да остане суров и няма да е особено приятно да се похабят такива прекрасни плодове.


Продукти: 3 яйца, 1 ч.ч. кисело мляко, 3 ч.ч. брашно, 1 и 1/2 ч.ч. захар, 1/2 ч.ч. олио, ванилия, 1 пак бакпулвер
2 ч.ч. изчистени от костилките череши и 2-3 с.л. брашно за овалване на черешите (отнема влагата и черешите не се озовават на дъното на сладкиша)

Фурната се загрява на 180 градуса. Тавичка с диаметър 28 см се застила с хартия за печене или се намаслява с масло и се поръсва с малко брашно (излишното се изтупва). Преспокойно може да ползвате и правоъгълна тава.

В купа се разбиват с миксер яйцата със захарта на гъст крем. Постепенно се добавят млякото, олиото, ванилията. Брашното се пресява и се смесва с бакпулвера. Прибавя се към сместа и се разбърква добре с миксер докато стане хомогенна. Черешите се овалват в отделеното брашно и се прибавят към кексовата смес. Разбърква се добре и се изсипва в тавичката,

Кексът се пече около 40 минути или докато забита в средата клечка излезне суха без да има полепнала смес. Изважда се и се оставя да изстине върху решетка. Може да се поръси с пудра захар.

Рецептата е адаптирана от тук.





Ооооо и да ви похваля мама. Вчера сестра ми имаше рожден ден. Да ни е жива и здрава :) Стана на 29 години. Та мама й направила торта и ми прати снимка. Аз не обичам да правя такива торти. Малко по-различни ме привличат за правене. Но много оценявам всички красоти. Ето на мама творението. Цветята са нежни като София :)



2 коментара:

  1. Черешово момиче:) И какво, всички сте родени накуп, брат, сестра, ти...
    Чудесен е и кекса, и тортата на мама!

    ОтговорИзтриване
  2. Хахаха, дааааааааааа... всичко накуп.

    ОтговорИзтриване