Кюфтенца от тиквички и кашкавал на фурна


Хоп, ето ме пак!

Днес се бях наканила да мия прозорци, но докато им дойде реда май ще ги отложа. Кани се да вали. Затрещяло е от запад. Да видим дали ще ни се размине. Цял ден бях по задачки и не успях да закуся. Озверяла от глад се сетих, че имам едни тиквички в хладилника. Поразрових и открих и едно парче кашкавал, което трябваше да се употреби и забърках тези вкусотии.

Предпочитам да избягвам пърженото. Почти не пържа. Тиквички на този етап обичам само по 2-3 начина и единия е на кюфтенца. Прежалвах се все за пържени кюфтенца 2-3 пъти в годината. Обаче защо да не опитам как ще са и печени.
И речено-сторено. Вкусни се получиха. И баба ги хареса. Може да ги пробвам и със сирене вътре. Ометохме ги набързо за обяд.

А чесновото сосче е "спешъл" 😁😁😁- сложих му нарязано на ситно авокадо. И понеже бая ми се получи ще го направя на таратор останалото 😂😂😂 Не може да отива зян. Супер вкусно е. А аз от известно време съм голям почитател на авокадото. Помня колко го мразех преди години, когато го опитах за първи път. 😂 Така де, стига съм говорила за авокадото. Днес е ден на тиквичките и моите измислени кюфтенца. 😁😂

От тези продукти станаха 12 кюфтенца, които са достатъчни за хапване за двама души със сосче и с една хубава салатка.
Нямам електронна везна пак и е малко на око. Трябва пак да си купя :)



Продукти: 1 тиквичка, 2 яйца*, 100 г настърган кашкавал, 1 с.л. кисело мляко, 3-4 с.л. кокосово брашно, сол на вкус, копър (на вкус, аз слагам много защото ми е любимата зелена подправка)

за сосчето - кисело мляко, чесън, авокадо, сол, мноооооого копър

Тиквичките се настъргват и се изцеждат от излишната вода в тях. В купа се смесват всички продукти. Сместа се оставя за 10-15 минути за да може кокосовото брашно да поеме останалата влага.

Фурната се загрява през това време на 200 градуса. Тавичка се застила с хартия за печене. Може да намажете с някаква мазнина, аз не го направих. С лъжица се насипват купчинки  от сместа. Пекат се до зачервяване. Не засякох точно колко време, но то си е до някаква степен и до фурната. А и не е нещо за, което да трябват точни минути за изпичане. Аз ги оставих да се попрепекат малко. Предпочитам така.



За чесновото сосче се сместват всички продукти. Авокадото се реже на ситничко. И ако и вие сте забъркали в промишлено количество и ви остане доста може преспокойно да добавите вода, орехи, малко зехтин и да стане един различен таратор. И за него ще пиша скоро. Лято е... имаме нужда от прохлада 👀😍😍




*Купувам си яйца от Лидл, които са с печат с 1 за свободно гледани кокошки на много прилична цена.








0 comments:

Публикуване на коментар