Тирамису без яйца

Здравейте, приятели!

Това е първият ми пост за новата година. Честита  да ви е! Бъдете много здрави, щастливи, изпълнени с много надежда, гонещи мечтите си! Обичайте и бъдете обичани, вдъхновявайте и се вдъхновявайте от всичко! Желая ви от сърце всичко най-хубаво през новата година!

Не знам за вас, но аз за поредна година посрещнах празника вкъщи. Бяхме по домашно облекло, беше ни вкусно, беше ни приятно. Единствено след полунощ малко се изнервих на всичката дъндания от пиратки и всякакви такива глупости. Винаги съм ги ненавиждала. Сега още повече. Кучето ми беше толкова уплашено, че аз дори се уплаших да не му стане нещо. Целият се тресеше. Ние го взехме между нас, гушнахме го и го галехме. Той дълго време не успя да се успокои. Представям си ако беше навън какво щеше да се случи. Не знам каква е тази мания да се гърми. Мен лично ме отвращава.

Като изключим този епизод всичко си беше добре. Хапнахме си вкусно. Бях направила капама, питка, снежанка с кисели краставички и тирамису за десерт. Баницата я направих чак днес за вечеря. Обаче забравих да й сложа късметчета. Да приемем, че всички са ни се паднали, а? 😂😂😂😂😂😂

След това си пуснахме филм. А днес половината ден го проспахме. Вечерта си направихме една хубава разходка. Да съберем апетит за вечеря. 😇😅

Друг път ще ви разказвам за плановете ми за тази година. Сега бързам да ви разкажа за тирамисуто от снощи. Бързично ометохме цяла тава. Аз го преоткривам. Преди не обичах изобщо. Не е класическо, нямах марсала, не ми се използваха и яйца. А освен това и маскарпонето ми беше само 250 грама та импровизирах. Ще ме прощавате за ужасните снимки. 💓



Продукти: около 30 броя бишкоти, чаша подсладено кафе

за крема: 250 г маскарпоне, 250 г рикота, 200 мл сладкарска сметана, ванилия, захар на вкус

какао за поръсване

Сладкарската сметана се разбива на пяна. В купа се смесват маскарпонето, рикотата, ванилията и захарта. Към тази смес се добавя на части разбитата сметана. Трябва кремът да остане пухкав.

В тавичка (моята е с размер 30 на 30 см) се подреждат бишкоти, които са потопени за кратко в подсладеното кафе. Отгоре се изсипва половината крем. Заглажда се и се подреждат и останалите бишкоти отново потопени в кафе.
Добавя се останалия крем. Сладкишът се заглажда и се прибира в хладилника за няколко часа. Най-добре за през нощта. Преди сервиране се поръсва обилно с какао на прах.




2 коментара:

  1. За много години, Гале!
    Цветно и усмихнато да ти е!
    Успешно катерене нагоре, където има
    само хубави неща!
    Чудесно тирамису!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря ти много! Прекрасна и успешна година ти желая! :)

      Изтриване