Яйца капама



Здравейте, приятели!

Днес мислех, че ще е слънчев съботен ден, но уви слънцето го няма никакво във Варна. Доста е мрачно. Някак предизвиква желание да не станеш от завивките. Обмислям да си почета малко докато стане време да приготвя вечерята.
Вчера правихме пица вечерта.

Оооо, да се похваля също! Отглеждам си квас. Никога не съм опитвала хляб с квас, каквото и да било с квас. И от известно време ме гони любопитството. Та съм захванала. Вече ми е ден трети. Сутринта имаше балончета. Стискайте палци да си го завъдя. После ще експериментирам.

Желая ви приятен съботен ден!



Тези яйца видях от Дарето в групата във Фейсбук на Пепчо и Ил. Още същия ден направих за закуска на половинът, но аз не ги опитах, защото имах само 3 сварени яйца, а ме мързеше да варя нови. На другия ден разбира се не пропуснах да направя пак за да ги опитам. Много ми харесаха тези яйца! Аз обожавам масълце, особено леко препърженко с червен пипер като за яйцата по панагюрски (което ме подсеща, че отдавна не съм правила такива).
От няколко години както съм споменавала и друг път станах голям почитател на яйцата във всякаква форма. От човек, който ги ненавижда и в годината хапвах не повече от 10 яйца.
Такъв аромат се носи в кухнята все още, а ги излапах отдавна.

Рецептата е изключително лесна. И можете да ги хапнете за закуска, като предястие или като основно ястие в компанията на салатка. Изборът е ваш.



Продукти за една порция:
2-3 сварени яйца (аз приготвям винаги моите на пара, за 7 минути са рохки, за 9 минути добре сварен жълтък)
1 ч.л. краве масло,
малко олио - ще ни е в помощ да не загори маслото,
сол,
червен пипер,
мащерка,
пресен магданоз за поръсване на готовото ястие

В тиган на слаб котлон се загрява олиото и маслото. Добавят се сол и мащерка (оригинално слагат мента, но аз не съм особено голям почитател, а мащерка слагам на всичко почти). Яйцата са разрязани на две половини всяко. Поставят се с "дупетата" надолу за 1 минута докато се запържат и след това се обръщат. Поръсват се с червен пипер. След като се запържат и от другата страна се слагат в чиния заедно с маслото. Поръсва се с магданоз. Може да хапнете с прясно изпечен уханен хляб. Или като мен просто така без хляб.


2 коментара:

  1. Тези яйца ги открих преди няколко години, но ги бях забравила.
    И покрай Дарето ги направих и им се насладихме отново.
    И аз в момента захващам квас и засега е много добре, пълно е със шупли.
    10-ти ден е, но за мен още е слаб :)
    Стискам ти палци за твоя.
    Прегръдка, Гале!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ООО страхтно! Значи ще споделиш първа как става хляба. Аз нямам търпение, доста съм развълнувана.
      Прегръдки от мен :*

      Изтриване