Тиквено ванилов кекс със специална заливка




Все още имам тиква във фризера от миналата година и ще имам за още поне два сладкиша и гледам да я използвам за да си освободя място за новата партида. Много ми хареса един кекс на Селма от форума на бг мама и най-сетне му дойде рада. Аз много отдавна му хвърлих око още когато моята приятелка Цвети ми го показа. Тук е оригиналната рецепта - http://forum.bg-mamma.com/index.php?topic=351414.msg9343939#msg9343939

А на мен ми се наложи да я преработя тъй като без да се замисля изсипах готовата смес в много голяма форма и щеше да стане страшно тъничък... затова набързо забърках една бяла ванилова смес и добавих и ето така се получи вкусният тиквено ванилов кекс :)

Продукти: за тиквената смес (много малко промени има от моя страна): 3 яйца, 1 ч.ч. захар ( аз използвах кафява захар защото нямах друга), 1 чаена чаша тиква (аз сложих сварена намачкана), 1 бакпулвер, 130 г меко масло, 4-5 с.л. прясно мляко, чаша и половина брашно, 1 пакет крем с вкус на карамел (нишесте или пудинг на Д-р Йоткер)

за ванилената смес: 4 белтъка, половин чаена чаша кафява захар и толкова брашно и аромат ванилия.

за заливката 200 мл сладкарска сметана, 1 кутия бонбони Амфора и 1 млечен шоколад.

Яйцата се разбиват на крем със захарта, добавят се маслото, прясното мляко, тиквата, бакпулвера, брашното и пудинга на прах се смесват и се добавят към основната смес.

белтъците се разбиват със захарта и ванилията и се добавя брашното.

В намаслена тавичка се изсипват първо тиквената смес след това ваниловата. Кексчето се пече в предварително загрята фурна до готовност.

След като се извади се оставя да изстине и се обръща в подходяща чиния.

Сметаната се загрява и преди да кипне се сваля от котлона. Вътре се изсипват натрошения шоколад и бонбоните и се бърка енергично докато сместа стане хомогенна. Кексчето се залива и се оставя малко да попие :)

Много е вкусно, много меко :) Благодаря на Селма за идеята!

0 comments:

Публикуване на коментар