Кифлички с локум




Първите ми сладки кифлички :) Въобще не знаех дали ще се получи нещо. Преди години имах един неуспешен опит с кифлички с мармалад и не станаха хубави. Сега обаче съм приятно изненадана :) Подозирам, че нещо не е била хубава маята тогава.

Ето както забърках днес:
Продукти: 4 яйца, 1 к.ч. олио (аз малко на око сипвах, но е толкова горе долу), 2 с.л. с връхче портокалови и лимонови корички (настъргани), 2 с.л. лимонов сок, 1 ч.л. махлепи, 1 кубче прясна мая, 1 ч.ч. хладко прясно мляко, 4-5 с.л. захар, брашно колкото поеме за гладко и не много твърдо тесто.

1-2 кутии локум, захар и маково семе за поръсване.

Отделят се 2 жълтъка за намазване и от останалите продукти се замесва тесто, което престоява около половин час.
Разделя се на топки от които се разточват кръгове около половин см дебелина. Разделят се на триъгълници и в широката част се поставя по парче локум. Навиват се и се редят в тавичка застлана с хартия за печене. Фурната се загрява на 190-200 градуса. Кифличките се намазват с жълтък и се покриват обилно със захар и/или маково семе. Пекат се до зачервяване.

На мен не ми стигна локумчето и направих няколко и със сладко от рабарба/ревен.

0 comments:

Публикуване на коментар