Кексчета с кока кола

От много време съм им хвърлила око на тези кексчета. Ние вкъщи не пием кола. Аз особено съм я отказала напълно (както и всички газирани напитки) от няколко години вече. Но когато я пиех вкуса ми беше много любим. И реших, че ще са много приятни и ароматни. Станаха много хубави наистина... И понеже нямаше как да ги изядем всички дадох малко и на приятели и съм много радостна, че и те ги харесаха.
Използвах тази рецепта (промяната ми е в крема отгоре)



Продукти: 250 г. захар, 200 г брашно, 1 ч.л. бакпулвер, 1/4 ч.л. сол, 1 голямо яйце, 125 мл. прясно мляко, ванилена захар, 1 малко пакетче масло (125 г), 2 пълни с.л. тъмно какао, 175 мл. Кока Кола

За двата крема:
Шоколадова заливка: 50 г черен шоколад + 3-4 с.л. кока кола
Крем с маскарпоне: 250 г маскарпоне, кафява захар мусковадо на вкус (защото всеки обича различно сладко) и 1 с.л. от горната смес за аромат.



В купа се смесват брашното, захарта, бакпулвера и солта. Отделно се разбиват яйцето, млякото и ванилията. Разтапят се маслото, какаото и Кока Колата в огнеупорен съд и се прибавят към сухите съставки. прибавят се и другите течни съставки и се разбъркват добре докато се смесят.

Разпределят се във формички за мъфини застлани с хартиени формички. Пекат се в предварително загрята на 180 градуса фурна за около половин час (или докато клечка забодена в средата остане суха).

Черният шоколад се разтапя на водна баня или в микровълнова фурна с кока колата.

Маскарпонето се разбърква внимателно с кафявата захар и се добавя една лъжица от шоколадовата смес. оставя се в хладилник за да стегне малко.

Кексчетата се гарнират с глазурата или крема след като изстинат.

При мен излезнаха 18 броя кексчета.







0 comments:

Публикуване на коментар