Печени картофи

Тези картофки си ги хареса брат ми по снимка, която бяха публикували в страницата на списание GoodFood миналата седмица. Не бях правила никога и реших да импровизирам. Могат да се получат много интересни варианти и според мен са перфектни както гювечетата за "изчистване" на останали продукти из хладилника.



Продукти: 8-10 по едри и еднакви пресни картофа и останалите продукти не знам какви бяха като грамаж... просто това имах в хладилника - пушен кашкавал, свинско пушено филе, самардала, черен пипер, зехтин, пресни мащерка и розмарин, чесън на прах и 1 пак. моцарела - 125 г.

Картофките се режат на филийки на около половин см, но не трябва да се режат до край. Между филийките се слагат парченца от кашкавала и филето и отгоре се поръсват с всички подправки. Част от картофите направих постни само с пресни подправки.
Заливат се обилно със зехтин.

Пекат се около 20-30 минути на 240 градуса. След това се изваждат и огторе се поставя по парче моцарела. Връщат се във фурната за още малко докато се разтопи сиренето.



Може да се сервират и като гарнитура и като основно или топло предястие.

Ето тук в блога Сладко и солено има много хубаво описание как да се нарежат картофките по лесно без да се среже картофа докрай. Сега го открих след като търсих снимка за начина на рязане. Следващия път като правя ще се възползвам от този начин на рязане. Аз без да искам резнах два от картофите в средата докрай.

Ето и снимката, която брат ми си хареса.

0 comments:

Публикуване на коментар