Картофена крем супа


Много бърза и лесна супичка и става много вкусна. Не съм особено голям почитател на супите, но тази ми хареса много. Адаптирана от тук.


Продукти: 6 средно големи картофа (аз използвах 3 жълти и 3 червени), 2-3 с.л. олио или масло, 1 голяма глава кромид лук, 1 скилидка чесън, 1 литър + 1 ч.ч. (ако се наложи допълнителното количество, защото средни картофи все пак е относително понятие, а на мен ми се развали кантарчето за да мога да кажа колко е като грамаж) пилешки бульон (при възможност използвайте домашен пилешки бульон, не направен с кубче), 2 с.л. брашно, 40-50 г краве сирене, 60 мл готварска сметана, черен пипер и сол на вкус, щипка индийско орехче.

Картофите се обелват и се нарязват на дребни кубчета. Лукът и чесънът се нарязват на дребно. В тенджерка се загрява мазнината и се задушават до омекване лукът и чесънът. Добавя се брашното и се разбърква добре. Прибавя се 1 литър бульон и картофите и се вари до пълното сваряване на картофите. Сваляте от котлона и пасирате до гладка смес. прибавяте настърганото сирене и сметаната и връщате на котлона докато се разтопят. Ако се наложи и ви е твърде гъста супата добавете още малко бульон до желаната гъстота. Добавете сол, черен пипер и индийско орехче.

Може да сервирате супата с кротони, нарязан магданоз или чипс от бекон.
Да ви е сладко!


0 comments:

Публикуване на коментар