Бананов кекс със сладко от динени корички


Отдавна не съм писала. Аз отдавна не съм й приготвяла кой знае какво. Беше ме тръшнал някакъв вирус от който се влоших, изгорях направо от температура и ужасяваща хрема и кашлица, но за щастие вече съм доста по-добре и отново мога да се заловя с писане в блога :)
Пазете се от тези ужасни вируси, че много дълго държат!

През уикенда ходихме малко към Бургаско :) Разходихме се из Несебър с моя мъж и беше много приятно. Едно такова ми беше успокоително и освежаващо след такова голямо лежане :)

Рецептата е адаптирана от този страхотен кекс на Супичка. Получи се много пухкав и вкусен. Не съм слагала орехи, защото у дома кексовете ги правя най-вече за бабите ни, а те нямат вече зъбки и не могат да дъвчат ядки, затова и освен бананите реших да добавя сладкото от динени корички, което е повече от перфектно за кексове.


Продукти: 2 яйца, 1 ч.ч. захар, 1 ч.ч. (200 г) плодово кисело мляко (може и натурално, но аз имах едно плодово, което трябваше да изразходвам), 3/4 ч.ч. слънчогледово олио, 2 банана, 3-4 препълнени с.л. сладко от динени корички, 2 ч.ч. брашно + малко за овалване на плодовете, 1 ч.л. сода за хляб, 1 ч.л. бакпулвер, ванилия

масло и брашно за формата за кекс, пудра захар за поръсване на кекса.


Яйцата се разбиват със захарта на гъст крем. Добавя се олиото и отново се разбърква добре. Добавят се киселото мляко в което е разтворена содата и ванилията. Накрая се добавя на части пресятото брашно с бакпулвера. Един от бананите се намачква на пюре, другият се нарязва на дребно и той заедно със сладкото от динени корички се овалват в малко брашно (за да не потъват надолу в кекса и да обере излишната влага). Накрая се добавят и те и се разбърква добре.
Форма за кекс (моята е с диаметър 24 см) се намазва с масло и се наръсва с брашно.

Фурната се загрява на 180 градуса. Сместа се изсипва във формата. Кексът се пече около час или докато забита клечка за зъби в средата излезне сухичка, без полепнали трохички по нея. Оставя се 10-тина минути във формата и се изважда върху решетка да изстине напълно. Наръсва се с пудра захар.





И накрая една снимка на последната ми работа <3


0 comments:

Публикуване на коментар