Шоколадова бисквитена торта с крема сирене


Май това ще е последната ми публикация за месеца макар да съм понасъбрала доста материал за споделяне, но не мога да си организирам времето все още, а и до онзи ден бях без компютър, защото се нуждаеше от малко освежаване. Но нищо, ще наваксам. И без това не бързам за никъде.

Тази торта я приготвих вчера за рождения ден на бабата на моя любим. Тя е родена на днешния ден. Да ни е много здрава и да слуша много. Тя има способността да унищожи огромни количества сладкиши. И има по-добри показатели на кръвната захар от мен :) Хахах. Радвам се, че й хареса много. Тя казва, че ако не хапнеш сладко след ядене (закуска, обяд, вечеря) все едно изобщо не си се хранил. :)

На този ден беше роден и моя дядо, който почина отдавна, бях тийнейджърка. Беше чудесен човек и много ме обичаше. Като бях мъничка постоянно ме водеше в парковете в София и ми пееше песни. Някои от тях помня и до ден днешен. Това е една от песните, които дядо ми ми пееше много като бях мъничка :) Вече съм на 34 години и още си спомням целия текст.


Посвещавам тортата на бабата на Митко, а за моят дядо ще си спомням винаги и има и парченце за него, защото той обичаше да си похапва :)

Въпреки, че тортата е със шоколад не е толкова тежка, защото другото  е заквасена сметана, която е чудесна за летни сладкиши и също и крема сирене.
Тази сутрин въпреки, че не мога да пия фрешове реших да си взема една чаша за да пробвам как ще ми действа... Е, не ми действа добре. Боли ме корем. И съвсем се довърших с едно парче от тортата, но си заслужаваше да го хапна. Браво на който е измислил пробиотиците за да може да ни успокояват коремчетата :)


Продукти: малък пакет обикновени бисквити (от онези най-обикновените - леко твърди) - около 100-120 грама, около 200 грама бисквити Орео

за крема: 600 г заквасена сметана, 200 г течен шоколад, 125 г крема сирене, ванилия, пудра захар  (ако не ви е достатъчно сладко)

1 голям банан, шоколад за украса


Тортата е супер лесна и няма нужда от топлинна обработка. Тавичката ми е 20 на 30 см.

Продуктите за крема се смесват добре.

Всъщност при желание може да се потопят обикновените бисквити за няколко секунди в прясно мляко, но не е задължително, защото кремът е по-рядък и ще си поемат влагата от него.

В тавичката се подреждат обикновените бисквити. Намазва се с 1/3 от крема. Отгоре се подреждат резенчетата банан и още 1/3 крем. Следват бисквитки Орео и останалия крем. Отгоре се поръсва с резенчета шоколад или украса по избор. Оставя се да престои няколко часа, най-добре за цяла нощ и е готова за похапване :)





0 comments:

Публикуване на коментар