Шоколадов мус с аквафаба


Здравейте, приятели! 

Успешна седмица ви желая! Моята започна с кормуване рано рано. Имах късмет и не ме хвана трафик. 

Днес искам да ви представя този разкошен мус. Вчера правих нахутени кюфтенца по тази рецепта. От много отдавна се каня да опитам да разбия водата от сварения нахут (аквафаба) на сняг и да я вложа в някаква рецепта. Беше ми наистина много любопитно, но така и не се престраших. Не знам защо при положение, че тази вода обикновено я изхвърляме. Сега обаче реших, че ще действам. 


При разбиването с миксер става на разкошен сняг. И даже бих казала, че се разбива по-бързо от белтъците. Ако ви е страх да правите шоколадов мус заради суровите яйца или имате проблеми с яйцата като цяло може да опитате тази рецепта.

Шоколадовият мус става страшно нежен, топящ се в устата. У дома на всички много ни допадна и определено приготвям ли нещо с нахут повече никога няма да изхвърля водата от него. 


За първи път видях тази рецепта при Бени от "Вкусно с Бени". Още тогава веднага ми грабна вниманието. 
Мисля да опитам и други кремчета с аквафабата, когато хапваме пак нахут. На мен рядко ми се полага, но пък вкъщи нямат проблеми като мен. 

Вижте го само колко е въздушен и пухкав. Не ви ли се приисква да го опитате на момента...😍


Продукти за двама: 200 мл аквафаба (водата от сварения нахут), 200 г черен шоколад, 1 ч.л. прясно изтискан лимонов сок, ванилия, 2 с.л. мед*

*Може да използвате да подслаждане и захар, агаве сироп, кленов сироп или някакъв подсладител. Аз където мога да си спестя захарта го правя. Предпочитам да сложа малко мед.
** За да украсите купичките може да използвате различни ядки, сушени плодове (избирайте без добавена захар), стърготини черен шоколад.

*** Може да ароматизирате муса си с различни есенции, според вкуса ви.


Първата стъпка за приготвяне на муса е да разтопите шоколада. Начупвате на малки парченца или го режете на ситно за да се разтопи по-бързо. В тенджерка поставяте на дъното малко вода. Тук може да сложите отгоре друга тенджерка. Просто е важно дъното да не докосва водата. Да се разтапя от парата.

Аз какво направих... Имам една метална решетка за готвене на пара (така си правя и перфектните рохки яйца!!!) Поставих я в тенджека с вода, отгоре сложих една порцеланова купа с шоколада. 


Оставете шоколада да се омекне, свалете от котлона и след това разбъркайте докато сместа стане хомогенна, добавете меда и ванилията и разбъркайте отново. Шоколада се оставя настрана за да изстине малко.

Докато шоколада се разтапя в суха купа поставете аквафабата. Започнете да разбивате на ниска степен с миксер докато стане лека пяна. Добавете лимоновия сок и започнете да разбивате на висока степен. Разбивайте докато стане хубав гъст сняг и се образуват връхчета. 

* Ако ще добавяте захар, а не мед то когато започнат да се образуват меки връхчета при разбиването на пяната добавяте 1-2 с.л. захар и разбивате докато захарта се разтопи.

Идва момента в който трябва да обедините двете смеси. Към шоколадовата смес започвате да добавяте лъжица по лъжица от разбития сняг като разбърквате добре и внимателно след всяка лъжица. Когато остане половината от разбития сняг започвате към него да добавяте на няколко пъти шоколадовата смес като разбърквате с лъжица с плавни и леки въртеливи движения. Така, че да не изкарате въздуха.

Насипвате готовия мус в купички и слагате в хладилник.

Лесен и икономичен десерт и най-важното много вкусен.

Ако желаете може да ме последвате в Инстаграм където споделям освен какво хапваме в моето семейство и ежедневни мои/наши радости :)


Благодаря ви, че толкова години ме четете. 





2 коментара:

  1. Е, това не го бях чувала! Ей, за това ги обичам блоговете. Непрекъснато се обогатяваме с информация, не само с рецепти. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, нали! Всеки ден научаващ нещо интересно и ново. И за мен беше ново. Онзи ден като разказвах на мама и тя се заинтригува силно.
      Много обичам и аз блоговете.
      Аз моя нали ще го обновявам сега, нали най-накрая си взех домейн и т.н. и обмислям да включа и разни пътувания към него, които да са пак свързани с хапване.
      Поздрави :)))))))))))))))

      Изтриване