Ябълкови мъфини със шоколад


Бързам веднага да споделя страхотната рецепта на Ина.
От доста време ми се въргалят няколко ябълки в купата и не ми се ядяха та се чудех какво да направя от тях и вчера точно навреме Ина показа в страничката си във ФБ снимката. Направо се влюбих в тях и днес като публикува рецептата побързах да ги направя и не съжалявам. Сложих за обяд на едната баба един мъфин и през това време съм задрямала и като се събудих липсваше още един. Явно доста са й харесали щом си е взела сама още един. Сложих да пратя и на другата баба по брат ми. Ще е много щастлива. Тя обожава всичко сладичко, което й правя.
А мъфините... ами те са прекрасни, влажни, сочни. Чудни! Направете ги!


Продукти (за 12 мъфина): 1 яйце, 3/4 ч.ч. настъргана ябълка, 3/4 ч.ч. кисело мляко, 1/3 ч.ч. олио, 3/4 ч.ч. кафява захар, 1 ч.ч.* брашно, 1/2 ч.ч. горчиво какао, 1/2 ч.л. сода, 1 ч.л. бакпулвер, 1 пак. ванилия, 1 черен шоколад нарязан на дребно,

Фурната се загрява на 200 градуса, във формата за мъфини се поставят хартиени капсули.
В купа се смесват всички мокри съставки като се "гаси" содата в киселото мляко. Прибавят им се сухите съставки и накрая се прибавя шоколада. разбърква се с телче и се насипва сместа във формите за мъфини.
Сместа трябва да заема 2/3 от формите. Пекат се 5 минути на 200 градуса и след това се намаляват градусите на 180 и се пекат още 25 минути или докато забодена клечка в средата излезне суха без полепнала смес.

Оставят се да изстинат и след това се поставят в найлонова торбичка (аз лично ги оставих в кутия за торти.


* 1 ч.ч. = 250 мл


0 comments:

Публикуване на коментар