Лютеница


За първи път правя сама лютеница. Едно време на село правехме много, но всеки си имаше някакви задачки, а сега се справих сама. Естествено количеството няма нищо общо с онова тогава. Направих я съвсем семпла, защото половинката ми не може да яде патладжани примерно. Стана вкусна, доволна съм. Накрая я пасирах за да стане гладка.
Утре ще направя още една доза защото и днес ми донесоха домати и няма какво да ги правя иначе.

Продукти: (за 5-6 бурканчета): 2 кг домати (аз използвах страхотни розови домати "биволско сърце" от Петричко, които ми бяха подарък от приятелка), 2 кг червени чушки, 130 мл олио, сол, захар, кимион и черен пипер на вкус

ЧУшките се измиват, изпичат, обелват и изчистват от семето. Аз лично ги пекох на фурна защото няма къде да включвам чушкопек.
Доматите се измиват, разрязват се на четвъртинки и им се изчиства семето. Настъргват се на ренде. В голяма тенджера се поставят доматите и се сваряват докато се изпари течността. ЧУшките се смилат в чопър/блендер и се добавят към доматите заедно с олиото, течността от печените чушки сол и захар на вкус. Аз сложих 3 пълни супени лъжици кафява захар и лъжица и малко сол. Препоръчвам ви да слагате по малко и да опитвате докато нагодите перфектния вкус за вас.
Добавят се кимиона и черния пипер и се оставя да ври на бавен огън докато сместа остане на олио. Разбърква се от време на време за да не загори.

Може да се пасира лютеницата за да стане гладка или да се остави така. Насипва се в сухи бурканчета и се обръщат за 10-15 минути с капачките надолу.

Бурканчетата се стерилизират за 10 минути. Изваждат се от горещата вода и се обръщат с капачките надолу докато изстинат.

0 comments:

Публикуване на коментар