Пикантна нахутена яхния


Много отдавна искам да опитам яхния от нахут, но все не можех да си харесам рецепта. Видях тази рецепта при Ина и веднага си я набелязах за по-късен период. И ето, че днес е точно този ден.
От вчера съм отново на режим, няма да се обяснявам защо и т.н.
Та днес ми е ден в който мога да хапвам варива. Малко се измързеливих и я направих с готов сварен нахут от консерва. Получи се много вкусна яхния с преобладаващ чеснов вкус, точно като за мен.
Едва ли някой друг вкъщи ще иска да ми прави компания в изяждането й довечера защото не са особено големи почитатели на нахута, но... ами аз мога и сама да се справя. Със сигурност ще си я направя пак. И аз като Инчето не съм особено голям почитател на манджичките с много подправки, но тук всичко е много добре балансирано.
Още щом я видях в блога ѝ мислех и аз да си направя роти към нея, ноооо в крайна сметка и това ме домързя и си хапнах с черен хляб. Пак си беше вкусно!

* Бихте могли да си приготвите тази яхния за ден - варива ако пазите 90-дневната диета.


Продукти: 500 г сварен нахут (аз лично използвах две консерви готов сварен за тази рецепта), 1 голяма глава лук, 2 големи моркова, 3 големи домата (обелени и нарязани на кубченца), 1/2 ч.л. червен пипер, 1/4 ч.л. червен лют пушен пипер (може и без него, може да добавите сладък пушен), 1/2 ч.л. смлян кимион, 1/4 ч.л. куркума, сол на вкус, 1 с.л. захар (в оригиналната рецепта я няма, но аз винаги слагам на яденета с преобладаващ доматен вкус по една лъжица за да не ми е кисело след това), олио, 3 скилидки чесън, магданоз, малко вода

Лукът и морковите се нарязват на ситно и с малко водичка се задушават в малко олио. Добавят се подправките - без солта, захарта и чесъна. Оставя се да покъкри малко докато омекнат морковите и лука.
Добавят се изцедения нахут и доматите и се оставя на бавен огън да покъкри докато доматите се сготвят, ако се наложи се добавя малко водичка.
Накрая се добавя малко олио, нарязания магданоз, нарязаните на ситно скилидки чесън, солта и захарта. Оставя се да изстине малко и се поднася с още нарязан магданоз.

Може да сервирате с прясно изпечени роти (индийски плосък хляб)


0 comments:

Публикуване на коментар