Най-вкусните соленки с пармезан


Да напиша и аз за една най- рецепта. Отдавна си ги бях харесала тези соленки и понеже имах едно парче пармезан на, което му изтича срока на годност през февруари реших да изненадам любимия си мъж с тях. Както и друг път съм споделяла той не обича сладко, но много обича да си похава соленички неща.
На мен не ми е много позволено да ям такива соленки, но бяха толкова вкусни, че не се сдържах и освен "манекенката" от снимката ометох още няколко.
Много хрупкави и крехки, топящи се в устата и много ароматни заради маслото и пармезанът в тях.

С другата част от сиренето пармезан направих пилешка супичка без застройка, която ще споделя сигурно утре. И в този ред на мисли се сетих за една много забавна статия, която беше пусната в кулинарната групичка в която членувам във Фейсбук. Сега ще ви я споделя и сигурно много хора ще се разпознаят в нея.

Винаги е по-добре да изпиеш сокът от ананас.

Много се разсмях като я прочетох защото е едно към едно с мен. И в петък ми се случи за пореден път. Правих соленките с пармезан и понеже ми остана още направих и супата. Правих ябълковия пай, но направих и захаринките за да не изхвърлям парчетата бутер тесто и орехите, които ми останаха. Ако не бях изморена много сигурно щях да направя и салата с останалия пармезан :D Така е, никой не обича да изхвърля храна.

Но стига празни приказки, да споделя рецептата най-накрая. Адаптирана е от тук.



Продукти: 125 г краве масло (на стайна температура), 1 ч.ч. настърган пармезан, 1 ч.ч. брашно, 1/2 ч.л. сол, прясно смлян шарен пипер (или черен)
за поръсване сушен риган и фино смлени орехи


Маслото се разбърква с вилица със смления пипер и солта, след това му се добавя настърганото сирене и се обърква пак. След това се прибавя брашното и се омесва тесто. Завива се в свежо фолио и се поставя в хладилник за половин час.

Разточва се на кора с дебелина около 1.5 см и се поръсва с риган и орехи и се доразточва до 1 см дебелина. Режат се формички по избор и се подреждат върху постлана с хартия за печене тава.


Пекат се в предварително загрята на 180 градуса фурна за около 10-15 минути (зависи от това как ви пече фурната) или докато добият приятен златист загар. Охлаждат се и се преместват в кутия с капак. На другия ден стават още по-хубави.





* чаената чаша, която използвам е от 250 мл.






4 коментара:

  1. Галка, обичам всичко с пармезан!
    Отмъквам си една!
    А по повод това със сока от ананас,
    това винаги се случва у дома!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Дани, и аз много обичам пармезан. И понеже ми идва хард като цена и само дебна като пуснат някъде в промоция да се запазя :D Аз въпреки, че е соленичко доста обичам да си го гризкам и така направо като кашкавал.
    А за сока от ананас май почти всички сме така. Винаги ще се сещам за тази смешна статия като започна да правя един куп неща в кухнята.
    Снежни (вече) поздрави и от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  3. ЧУДЕСНИ! Благодаря за хубавата рецепта, вече е в графа "любими" :).
    Спокоен неделен следобед!

    ОтговорИзтриване
  4. Диди, много съм радостна, че са ти допаднали! Толкова са нежни, хрупкави и топящи се в устата, че съм сигурна, че почти няма да има някой на когото да не харесат.
    Прекрасен следобед и на теб!
    Поздрави,
    Галя

    ОтговорИзтриване