Киноа с пармезан и чесън

Последната ми публикация за месец ноември и първа среща с киноата :)

Киноата е нещо ново за мен и моята кухня. Макар, че доста дълго време притежавах един буркан пълен с нея. Все не ми идваше куража да опитам да сготвя нещо, защото дори не знаех дали ще ми допадне вкусово.

Докато не дойде деня в който реших да опитам киноата с пиле в ресторанта в който работя и не се влюбих във вкуса. И "О, небеса!" от киноата за разлика от разните варива, които изключих толкова отдавна от менюто си и понякога прегрешавам с някое зрънце, за което горчиво съжалявам... киноата не прави проблеми на коремчето ми. Мога да я хапвам и се чувствам чудесно.

Макар киноата да е семе, а не зърно... усещането е все едно съм спечелила битка, защото ми напомня именно на зърно. 😆😆😆💖💖💖
И като нещо ново и вече станало любимо просто реших, че е време да бъде разгадано и в моята кухня. Първият ми опит ми допадна страшно много. Използвах бяла киноа.

Киноата се сварява сравнително бързо, нужно е около 15тина минутки. След като се свари напомня на спиралки, много приятни като усещане в устата докато се хапват. 1 към 2 е е съотношението киноа - течност.



Продукти: за 1 порция като основно или 2 като гарнитура

1/2 ч.ч. киноа, 1 ч.ч. зеленчуков или пилешки бульон (най-добре домашно приготвен, аз използвах пилешки), 1 - 2 скилидки чесън, 1 с.л. зехтин, 1/4 ч.ч. настърган пармезан.



Киноата се измива под студена течаща вода много добре.
В дълбок съд с незалепващо покритие се загрява зехтина. Чесънът се запържва до златисто след което се добавя киноата. Обръща се за 1 минута и се налива бульона. Оставя се да заври, след това се оставя на средна температура да омекне около 15-18 минути.
Накрая когато семенцата са се разпукали и са поели течността се добавя пармезана.

Аз лично си го хапнах като основно ястие с чери доматки. Много добре засища. Но спокойно може да се използва и като гарнитура към  някакво месо, риба.




Адаптирано от тук.

0 comments:

Публикуване на коментар