Хляб с маслини, риган и зехтин / Ψωμί με ελιές, ελαιόλαδο και ρίγανη





Много обичам хляб с маслини, но не правя особено често. Това всъщност е вторият ми опит. Стана невероятен, толкова ароматен и вкусен. Правих го за Гергьовден. Половинката ми го нарече хляб "Маслиненото чудовище" защото малко се бях попрестарала с количеството маслини, но аз съм от онези хора за които може да се каже "Винаги може да се сложат и още маслини". Обичам ги страшно много.
Рецептата прочетох в този сайт. Препоръчвам ви я горещо!

Продукти: 1 кг брашно, 20 грама мая, 650 г хладка вода, 15 г сол, 1 к.ч. зехтин, 1 с.л. сух риган, около 200 грама различни маслини (аз използвах каламата, мамут, зелени с чушка и зелени с риган) нарязани на парчета.

В купичка се размива маята с малко хладка вода, добавят се малко сол и брашно за да стане на кашичка гъста колкото боза и се оставя за десетина минутки да се надигне.
Прави се кладенче в купа с брашно и се изсипва сместа с маята, започва да се добавя по малко хладка вода и се омесва гладко тесто. Оставя се 30-40 минути да втаса. прибавят се маслините и ригана и след това започва да се омесва със зехтина докато го поеме целия.

Разделя се на 3 и се поставя в тавички предварително намаслени или покрити с хартия за печене. Тавичките се покриват с кърпа и се оставя да втаса 40 минути.

Пече се на 200 градуса 40-50 минути до готовност.

0 comments:

Публикуване на коментар