Браунис с маскарпоне

Има ли браунис (или чийзкейк) наоколо... там съм. Така да знаете. :) Толкова любим сладкиш, че и 100 пъти да го направя в различни варианти няма да ми стигне.

Рецептата видях в този вълшебен свят на вкусотии, но тъй като нямах достатъчно маскарпоне малко промених заливката. Ще ми се да го направя и в оригинал защото изглежда невероятно.



Ето моят вариант с леки промени.

Продукти за блата: 4 яйца (не много големи), 100 г черен шоколад, 1/2 ч.ч. маскарпоне, 2 пак. ванилена захар, 180 г краве масло, 1/2 ч.ч. какао, 1/2 ч.ч. брашно, 1 пак. 3 в 1, 1 ч.ч. захар




Шоколада и маслото се разтапят на водна баня и се оставят малко да поизстинат. Добавят се захарта, яйцата, ванилията, маскарпонето и се разбърква добре. В оригиналната рецепта пише да се разбие с миксер или пасатор за да стане хомогенна сместа, но мен ме домързя и използвах телена бъркалка и стана супер. Към тази смес се добавят сухите съставки (какао и брашно). Изсипва се в застлана с хартия за печене тавичка. Пече се на 160 градуса около 40 минути. Сместа е за тавичка 20/20 (моята беше около 20 на 30 и стана малко по тънко). Оставя се да изстине.



Продукти за заливката: 200 мл готварска сметана, 150 г млечен шоколад, 100 г черен шоколад (малко захар на вкус ако е необходимо), 75 г масло, 1/2 ч.ч. маскарпоне (една опаковка от 250 г маскарпоне стига за целия сладкиш.) Шоколада, маслото и сметаната се разтапят на водна баня. След като позастине малко се добавя маскарпонето. Разбърква се добре докато стане хомогенна сместа и се изсипва върху сладкиша. Оставя се в хладилник за няколко часа.


7 коментара:

  1. Жестоко е!
    Където пък има много шоколада....... там съм аз :)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря много!
    И аз имам по-специално отношение към шоколада. А като бях малка дори не го вкусвах и приемах само един вид шоколад... най-нешоколадовия ахахаха - бял. Нищо друго не ме впечатляваше. После като порастнах нехаресването прерастна в откровена любов :D

    ОтговорИзтриване
  3. Разкошно изглежда, Галка! Много апетитна заливка, много!

    С пожелание за хубава и шоколадова седмица :)

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ти! Ти си вдъхновение :)

    Прекрасна, сладка и много слънчева седмица и от мен!

    ОтговорИзтриване
  5. Много вкусно се получи! Благодаря за хубавата рецепта :)

    ОтговорИзтриване
  6. Много вкусно се получи, вчера го направих. Благодаря за хубавата рецепта :)

    ОтговорИзтриване
  7. Невена, благодаря ти за отзива! Радвам се, че ти е допаднало. Извинявам се за късното публикуване, но отдавна не бях влизала тук. Доста работа ми се насъбра. Скоро ще публикувам още една рецепта за брауни :) Много лесна.
    Слънчеви поздрави от не толкова слънчевата Варна днес :)
    Галя

    ОтговорИзтриване