Бишкотена торта с нектарини

Вчера половинката ми имаше рожден ден и аз реших да направя някакъв по-лек сладкиш подходящ за лятото. То като се замисля е все тая какъв ще е сладкиша като само аз ще си го ям, и бабите :) Той не обича сладко. Може би и затова реших на себе си да угодя ахахгха.
Обаче въпреки, че рожденика не обича сладкиши щеше да е странно да не приготвя нищо за подслаждане.

Правила съм и друг път торта с бишкоти, но с маскарпоне и заквасена сметана. Този път исках да използвам цедено кисело мляко за по-голяма свежест.

Продукти: 30 броя бишкоти
за крема: 400-500 г цедено кисело мляко, 400 г заквасена сметана, 1 консерва подсладено кондензирано мляко, сокът от половин лимон, ванилия

2 големи зрели нектарини (може и праскови)

за сиропа: 1 ч.ч. захар и 1 ч.ч. вода

Сиропа се сварява за десетина минути и се оставя да се охлади.

Всички продукти за крема се разбъркват добре с мисер на ниска степен.

Нектарините се пасират докато станат на пюре.

В тавичка (моята е около 20 на 30) се нареждат половината бишкоти като преди това се потапят за кратко в сиропа за да се сиропират. Отгоре се изсипва половината крем и след като се заглади добре се изсипва и пюрето от нектарини. Отгоре се подреждат и другите бишкоти като те също се сиропират преди това. Покрива се с останалия крем. Отгоре може да се украси с каквото пожелаете. Аз използвах шоколадови стафиди.

Завива се със свежо фолио и се оставя в хладилника за няколко часа.

Сладкиша както се вижда от снимките става изключително сочен. И е много подходящ за лятото защото е лек и свеж.

0 comments:

Публикуване на коментар