Шоколадов тарт с круши и джинджифил


Най-накрая да публикувам и тази рецепта.
Обещах си, че от днес ще започна постепенно да си нанасям рецептите, които правих през ноември. Много ми е сдухано напоследък, но в крайна сметка ако се сдухвам нищо няма да променя. Нито ще ме боли по-малко, нито нищо. А трябва да се разсейвам с нещо през деня защото го изкарвам главно в леглото и... ами доскучава.

И така... този вкусен тарт правих за рождения ден на мама, който беше на 22 ноември. Беше много вкусен.
От една книга за рецепти с шоколад е, която брат ми ми подари малко по-рано. Книгата се казва "Шоколад - 50 лесни рецепти"
Много красив есенен сладкиш е. Единствените промени, които съм направила са, че използвах сух джинджифил защото от пресния ми се повдига, сложих маааалко повече захар и вместо десертно желе направено със желатин намазах крушите с желето ми от дюли.(имам 5-6 дюли вкъщи и като мога повечко да се движа вече ще направя и тях на желенце).


Продукти: за масленото тесто: 165г брашно, 100 г краве масло, 100 г кафява захар, 1 яйце, 1/4 ч.л. бакпулвер, ванилия, щипка сол
за пълнежа: 5о г масло, 80 г кафява захар, 1 яйце, 70 мл прясно мляко, 100 г брашно, 20 г хубаво какао на прах, 2 ч.л. бакпулвер, 2 круши, джинджифил на прах, щипка сол
за отгоре: 2-3 с.л. затоплено желе от дюли и пудра захар


Първо се приготвя масленото тесто. Размекнатото масло се разбърква със захарта, солта и яйцето. Към брашното се добавя бакпулвера и се омесва гладко тесто. Увива се в свежо фолио и се прибира за около час в хладилника.

Фурната се загрява на 170 градуса. Форма за тарта с размер 20-22 см се намазва с масло и се поръсва с брашно. Тестото се разточва на тънка кора и се разстила по формата за тарта.

Размекнатото масло и захарта за пълнежа се разбъркват. Към тях се добавят яйцето, млякото, щипка сол и сухият джинджифил (количеството е по желания, аз сложих 1 ч.л.). Към тази смес се добавят сухите съставки и се разбърква добре.

Сместа се изсипва във формата и се заглажда.
Двете круши се почистват от семенниците и се обелват. Разрязват се на половинки и всяка половинка се нарязва на филийки като ножът не се докарва докрай. Поставят се върху тартата и леко се притискат.

Тартът се пече за около 30тина минути. Оставя се да изстине и след това крушите се намазват със затопленото желе от дюли и се поръсва с пудра захар.






0 comments:

Публикуване на коментар