Ябълков сладкиш

източник на снимката.

Здравейте, приятели!

Честита Коледа! Бъдете много здрави, щасливи, обичани! Уютът винаги да е част от домовете и сърцата ви. 

От няколко години насам за първи път ми се случва да не съм на работа по празниците. Което е така просто защото напуснах работа както знаете. Дадох си малко почивка преди следващата и се записах на шофьорски курс.
Тази година макар и почиваща реших да не робувам на кухнята.
Бъдни вечер посрещахме двете с баба вкъщи. За първи път в живота ми не посрещнахме Бъдни вечер с определен брой ястия, с постна храна, нещо, което си е било винаги традиция у дома. За жалост почти нищо от това, което се приготвя традиционно на този ден не трябва да ям. Та си направихме питка с паричка, тиквеник и една запеканка с картофи и сирена.
Не е важно какво точно ще сложиш на масата, важното е, че си с близките си.

На Коледа също реших да не се престаравам и да готвя храна, която да ядем цяла седмица. Струва ми се напоследък излишно да се готвят десетки неща по празниците. Като може да е нещо по-скромно. Спрях се на памучна погача, един страхотен бавно печен свински джолан с гъби, лук, моркови и вино.

ПоловиНЪТ (😂😍) пожела и руска салата. Не съм много по нея, но направих така, че и аз да мога да хапна. Сварени картофи, яйца, кисели краставички и страхотен бекон. Подправих я с черен пипер, сол и скилидка чесън.

Малко тежичка вечеря се получи, но ще релаксираме следващите дни и ще хапваме по-леки храни. Беше много вкусно.

Разбира се имаше и десерт до който въобще не стигнахме. За него ще ви говоря днес. Видях клипче  във ФБ и ми се стори доста интересен. И  най вече доста лесен. Имах ябълки и воала. Направих го. Не е нищо кой знае колко претенциозно, даже е доста лек. Има свеж и приятен вкус. В клипчето е по-дебеличък, но аз го сложих в по-голяма тавичка.


Продукти: 5 големи ябълки, 50 г кристална захар, 90 г брашно, 2 яйца, 30 г разтопено масло, щипка сол, 1 ч.л. бакпулвер, 100 мл прясно мляко, 1 с.л. натурално нишесте, 1/2 лимон, ванилия, кората от 1 лимон или 1 портокал.


Фурната се загрява на 180 градуса. Тавичка се покрива с хартия за печене. Аз използвах форма за торта с падащо дъно с диаметър 26 см, но може да използвате и с по-малък диаметър.

Ябълките се измиват, обелват и се настъргват на филийки на онази част от рендето която рядко се използва (😂😂😂). Честно казано преди тези ябълки аз лично никога не бях стъргала нищо на нея. Даже не знаех дали изобщо сте стане и бях готова да ги нарежа с нож на тънко. Поливат се с прясно изтискания сок от лимона.




Така... В купа се разбиват яйцата със захарта на гъст крем. Към тях се добавят брашното, маслото, ванилията, бакпулвера, коричките от лимон и нишестето. Разбъркват се добре и към тях се добавя прясното мляко. Отново се разбърква. На два пъти се добавят настърганите на филийки ябълки. Тази смес се изсипва в тавичката, която сте си приготвили и се заглажда. Пече се за около 40 минути или докато стане приятно златист на цвят. Сладкишът се вади от фурната. След като изстине се поръсва с пудра захар по желание. Аз поръсих с малко канелена пудра захар.

Има приятна кремообразна текстура и е свеж от лимона и ябълките.







2 коментара: