Сладкиш с рожков и моркови


Този сладкиш на Инчето си го заплюх много отдавна и го направих на 7 февруари, за рождения ден на моята сестра. Аз не мога да ям сладко, но опитах една хапка - признавам си! Чудесен вкус, много ми хареса. Не е много сладък и въпреки, че изглежда супер тежък... всъщност е много лек.
Забавното беше, че от всички, които го опитаха не успяха да познаят какво има вътре. А за мен беше нещо ново да използвам брашно от рожков. Отдавна го заглеждам по щандовете, но все не мога да се престраша да си купя и Ина веднага ме спечели с вида на сладкиша й. Брашното от рожков много ми хареса. Много е приятно на аромат, наистина ми напомня на какао, но е някак по-фино като усещане. Доволна съм! Важното е, че й почерпените останаха доволни.
Интересно е, че го определиха като халва, брауни... хахахаха :)
Моите промени са съвсем мънички. Понеже не мога да ям сурови ябълки, а с 1 ябълка не успях да напълня 1/3 чаша и не ми се режеше втора и после да я изхвърля сложих до 1/3 още моркови.

Ще експериментирам още с това рожково брашно и с морковите също. Обичам моркови.


Продукти: 4 яйца, 1/2 ч.ч. кафява захар "демерара", 1/2 ч.ч. кафява захар "мусковадо", 3/4 ч.ч. хладко прясно мляко, 1/2 ч.ч. олио, 1/2 ч.ч. настъргана ябълка, 1 и 1/4 ч.ч. настъргани моркови, 1 ч.ч. брашно, 1 ч.ч. брашно от рожков, 1 ч.л. бакпулвер, 3-4 с.л. фино смлени орехи
за глазурата: 60 г краве масло, 180 г млечен шоколад
за украса: шоколад, стафиди с шоколадова глазура (или по избор)


Яйцата се разбиват на гъст крем със захарта. Двете брашна се смесват с бакпулвера. Към яйцата със захарта се добавят млякото и олиото като се редуват с брашнената смес. Накрая се добавят настърганите ябълки, моркови и орехите.
Форма за торта с диаметър 26 см се покрива с хартия за печене и сместа се изсипва вътре. Пече се в предварително загрята фурна на 180 градуса за около 40-45 минути.
Изважда се да се охлади.
Маслото и шоколадът се разтопяват на водна баня или в микровълнова на най-ниската степен и сладкиша се залива. Отгоре се украсява с парченца шоколад и стафиди в шоколад или каквото сте избрали.



2 коментара:

  1. Чудесен е станал, Гале!
    Рожков не съм опитвала и е време да се коригирам.
    И добавянето на моркови ми хареса!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти много, Дани! И аз от много дълго време му се маех. Все не се престрашавах да си купя от магазина за да не го изхабя и да трябва да го хвърля повече.
    Обмислям да го разработя и в постен и безглутенов вид, но ще видим :)
    Останало ми е малко от рожкова в пакетчето и макар с моя мъж да не празнуваме особено Свети Валентин обмислям да му направя едно брауни, но понеже нямам толкова какао колкото в рецептата, която си заплюх мисля да допълня с него. Ще видим дали ще го хареса. Той не е по сладкото, но обича шоколадови неща.
    Хубав уикенд, Дани! :)
    Слънчеви поздрави!

    ОтговорИзтриване