Екмек кадаиф с маскарпоне


Днес е Денят на майката и реших да направя любимият ни екмек кадаиф. Този път реших да използвам друг крем. Този от бисквитената торта на Пепи с маскарпоне.

Тук може да видите първият ми опит - кофти снимка, но тогава снимах с една сапунерка :D
Екмек кадаиф още от първия път правя само със суров кадаиф. Сигурна съм, че ще стане и с готовия изпечен, който продават по магазините, но аз просто харесвам този. А е и много фин, много ми харесва. Доскоро знаех, че в България може да се поръча онлайн от София. Но мога да споделя с удоволствие, че може да се намери и във Варна.
До Медицинския университет на ул. Иван Асен в един турски магазин. 15 лева е килограма там. Аз си купих половин килограм преди да дойда при мама и си го прибрах във фризера. Преди ми изпращаха от Гърция вакуумирани пакети по 400 грама и аз си ги съхранявах във фризера. Перфектни са си и след това, а можеш да се заредиш за по-дълго време.

Имахме гости днес. Много харесаха сладкиша и съм много доволна. Много си отива с този вкусен пухкав крем. Правихме с мама и пастицио :) Ще споделя.

Честит празник на всички майчици! Бъдете ни много здрави!


Продукти: около 300 г суров кадаиф, 100 г филирани бадеми, канела

за крема: 1 пак пудинг ванилия, 500 мл прясно мляко, 2 жълтъка, 150-200 г захар, 250 г маскарпоне, 250 г заквасена сметана

за сиропа: 1 и 1/2 ч.ч. вода, 1 и 1/2 ч.ч. захар, сокът от половин лимон, 1 ванилия

канела и филирани бадеми за поръсване.



Кадаифът се разпределя в тавичка (размер 30 на 25) и отгоре се поръсва с канела. Пече се в предварително загрята на 180 градуса фурна. Като малко преди да стане златист се прибавят филираните бадеми. За да не изгорят ако се сложат в началото.


Приготвя се сироп от продуктите. Вари се 5 минути. Напоява се със сиропа и се покрива с фолио докато стане крема.


100 мл от млякото се разбърква с пудинга и разбитите добре жълтъци. Другото мляко се кипва със захарта и след това постепенно на тънка струя се добавя яйчената смес като се разбърква непрекъснато. Добавя се бучката масло. Оставя се настрани до пълно изстиване като се разбърква от време на време за да не хване коричка.
Маскарпонето и заквасената сметана се разбъркват с виличка и след това се добавят малко по малко към крема. Става лек и пухкав.


Кремът се разпределя отгоре и се покрива със свежо фолио. Прибира се в хладилника за няколко часа. Най-добре е да се направи предната вечер и да престои цялата нощ в хладилник. Наръсва се с канела и филирани бадеми преди сервиране за да не омекнат в хладилника :)











0 comments:

Публикуване на коментар