Козуначен венец с канела и бадеми


Днес е Гергьовден, но аз ще споделя този козунак :) Прекрасен, ароматен и много красив и вкусен. Тестото е по рецепта на Ева Тонева за козунак със заквасена сметана. За първи път го опитвам. Хареса ми. От него се получиха един венец и един малък козунак ( изпечен във форма 22/12 см). Мисля, че би бил чуден десерт и за Гергьовден.

Аз днес празнувам освен Гергьовден и годишнина с моята половинка. Освен това и моята баба (Гергина) на която съм кръстена празнува днес. А сега съм на гости и на мама :)
Много специален ден ми е!

Честит празник на всички, които празнуват днес! Бъдете много здрави и усмихнати! :) Весел празник!


Продукти: за тестото: 650-700 г брашно, 1 пак. суха мая, 200 г пудра захар, кората от 1 лимон и 1 портокал, ванилия, 2 ч.л. махлепи (махлеб), 1/2 ч.л. сол, 60 г краве масло, 3 големи яйца, 200 г заквасена сметана, 150 мл топло мляко


за пълнежа: 1-2 с.л. меко масло, 100 г кристална захар, 1 и 1/2 ч.л. канела

две шепи стафиди накиснати в малко хубав ром

филирани бадеми

В купа се пресяват брашното, пудрата захар, солта. Прибавят се маята и коракат от портокал и лимон, махлепито и ванилията.
Яйцата се разбиват. В средата на брашнената смес се прави кладенче и се сипват сметаната, яйцата и топлото прясно мляко. Омесва се меко тесто. Става леко лепкаво.

Оставя се да втаса на топло, покрито с кърпа в купата за половин час.
Маслото се разтапя. След като тестото е втасало се измесва с маслото. Лъжица по лъжица докато го поеме напълно. От баба и мама съм се научила да го сгъвам от всички страни докато го омесвам с маслото. Така става на конци после. Макар тук да няма значение дали ще има конци.

Ей тук мама ме е щракнала :D


След като се омеси с маслото се покрива с кърпа и се оставя на топло да удвои обема си. Около час.

Разточва се на голяма кора.

Маслото се разбърква с канелата и кристалната захар на кремче


Ако ви се стори недостатъчно това количество преспокойно може да направите повече.

Кората се намазва с това канелено масълце и отгоре се поръсва щедро с бадеми и отцедените и леко оваляни в брашно стафиди.


Навива се на руло, което се срязва в средата.


Двете части се оплитат една с друга като се пресукват. Моето руло беше с дължина около 60-65 см. Аз го разделих на 2 части. Едната беше с дължина 20 см и я сложих оплетена в правоъгълна тавичка за хляб покрита с хартия за печене.

Другата направих на венец. Отгоре се намазва с жълтък и се поръсва с още захар по желание.



Пече се в предварително загрята фурна на 180 градуса около 40 минути. Забодена клечка за зъби в тестото не трябва да излиза с полепнало тесто и отгоре трябва да е с приятен златисто кафяв загар.


Не можах да открия на телефона си снимка на козунака в правоъгълната форма. Много се хареса на всички, които хапнаха, а бяха доста хора. Много се радвам. И аз даже излапах едно парче.



0 comments:

Публикуване на коментар