Целувки с черен шоколад и бадеми



Здравейтеееее!

Нали ви споменах преди няколко дни, че са ми останали белтъци от тази торта. Вместо в някой омлет реших да ги вложа в нещо сладко. Спрях се на тази рецепта от Златната книга на шоколада (122 стр.). Много ароматни и хрупкави целувки, с лек дъвчащ център. Както си трябва при домашните целувки. В оригиналната рецепта е с филирани бадеми и съм сигурна, че ще е по-добре с тях, но в никой магазин в квартала не открих, а имам една голяма торба с бадеми с черупки. Та си изчистих от тях и ги нарязах на ситно. 




 Продукти: 2 белтъка (на стайна температура), 75 г захар, 60 г нарязан на много ситно черен шоколад, 1 ч.л. настъргана кора от портокал, 50 г печени филирани бадеми (както казах в моя случай бяха нарязани от мен на ситно), щипка сол

Белтъците се разбиват на средна скорост с щипка сол докато се получи пяна. След това се превключва на ниска скорост.  Добавя се постепенно захарта. Разбива се докато се получат връхчета и захарта се стопи. Може да пробвате като разтъркате между пръстите си малко от белтъчната смес и не усещате кристалчетата захар значи е разтопена.

Към готовата разбита белтъчна смес се добавят шоколада, ядките и портокаловата кора като се разбърква много внимателно с шпатула.

Фурната се загрява на 130 градуса. Тава се постила с хартия за печене. С лъжичка се насипва от сместа на разстояние. Пече се около 50 минути след което се изключва фурната и целувките се оставят докато изстинат. 








3 коментара:

  1. Аз имам питанка - а дали щ се получат с аквафаба? Специално я събрах заради рецептата ти за шоколадов мус...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да си призная нямам идея. Още не съм опитвала да направя целувки с аквафаба. Но би трябвало да може след като стандартни целувки си стават с аквафабата. Погледни рецептата на Бети за целувките - http://vkusnosbety.blogspot.com/2016/01/aquafaba-vegan-kisses-with-chickpea.html
      Сподели ако опиташ да ги направиш с аквафаба вместо с белтъци :) Ще ми е интересно.
      Аз днес направих едни стандартни целувки, но им добавих малко какао. За подарък за скъпа приятелка. Дано й допаднат.
      Хубава вечер от мен!
      Поздрави,
      Галя

      Изтриване
  2. Правила съм нещо подобно, вкусно е!

    ОтговорИзтриване