Мързелива масленица


Вчера реших да направя тутманик и споменах на мама и тя ми показа тази рецепта . Реших да я направя иииии стана много вкусно. Аз напоследък избягвам тестените, но хапнах едно малко парченце за проба. Съвсем малки са ми промените.



Продукти: 1 ч.ч. топло прясно мляко, 1 пак. суха мая, 1 с.л. захар, 1 ч.л. сол, 2 с.л. олио + малко за намазване на купата, 300 г сирене, 3 яйца (разделени белтък от жълтък), 125 г краве масло, черен сусам за поръска (или някакви семена по избор), брашно колкото поеме - около 500-600 г

От сухата мая, 2-3 с.л. брашно, захарта и малко вода се прави кашичка с гъстота на боза. Оставя се да удвои размера си и се замесва тесто заедно с останалото топло мляко, солта и олиото. Намаслява се купа с малко олио и тестото се оставя да втаса.

След като втаса се разделя на 12 топчета. Маслото се разтопява, а сиренето се натрошава и смесва с белтъците.

В тавичка се постеля хартия за печене и се намаслява с масло. Взема се едно топче от тестото и се потапя в маслото. Разтегля се малко и се поставя в средата на тавичката. отгоре се поръсва със сместа от сирене и белтък. Повтаря се докато свършат топчетата тесто като накрая не се поръсва със сирене. След това се "разточва" с пръсти по цялата тавичка и се нарязва на квадрати. отгоре се намазва с разбитите жълтъци с малко прясно мляко и се наръсва със семена. Оставя се да втаса в тавата около половин час.

Фурната се загрява на 190-200 градуса и масленицата се пече до готовност.



2 коментара:

  1. Ей, ама си голяма подстрекателка! :))
    Само като я гледам тази масленица и ми идва да заръфам монитора, но рискувам да остана без зъби и да ме тресне тока :))

    ОтговорИзтриване
  2. Аз малко ще се повторя като с шоколада, ноооо тесто ли еееее... и там можеш да ме намериш. Толкова обичам всякакви питки, хлябове, тутманици и т.н., че уж казвам си "нееееее, аз хляб не ям... пазя линия...", но не мога да се сдържа като направя и това си е.
    Много сполучлива рецепта и най-важното много вкусна.
    Пази зъбите :D Направи масленицата и ги спаси :))))

    ОтговорИзтриване