Желиран крем с тиква и малини


Доста любопитна комбинация и доста необичайна за лятото :) Не ми беше хрумвало да комбинирам есенно-зимната тиква с летни малини, но ето, че се случи.
Бях решила, че днес ще правя тиквени мъфини с крема сирене за утре, но се оказа, че сестра ми и зет ми няма да идват на гости, а ще сме си само с мама и ми се изпари желанието за мъфини. И за да употребя тиквата реших да направя нещо друго.
Във фризера имах останала малко замразена на кубчета тиква и около 300 грама малини и се загнезди тази идея в главата ми :D Нямах идея дали ще ми хареса въпреки, че обичам и малини и тиква. Даже не просто обичам, а обожавам. Всъщност се получи много приятен крем, който чудесно се допълва от леко киселото желе отдолу.

Може да се направи и само тиквения крем. Много е вкусен и самостоятелно. Но мисля, че наистина се допълва от киселината на малините.

Направих крема в две големи купи, но е по-подходящ да се разпредели в 4 по-малки. Ние просто ще го ядем на два пъти. Не ми се ровеше в шкафа за по-малките, защото бяха по-навътре.

Желатинът ми е на листа, но може да употребявате всякакъв... и на прах и на зърна. Може да използвате и алтернативни продукти за желиране като агар-агар например.


Продукти за 4 порции малки купички: за тиквения крем: около 350 г печена тиква, 3-4 с.л. кварк (или нашенска извара, рикота, квасена сметана, каймак), 5 с.л. захар, 1 ч.л. канела, 2 бр ванилия, 200 мл животинска сметана, 10-12 г желатин

за малиновото желе: 300 г замразени малини, 30 мл ликьор от нар (или друг по избор), 5 с.л. захар, 30 мл вода, 6-8 г желатин


Желатинът за малиновото желе се накисва в студена вода. Ако е на листи като моята няма значение в колко. Ако е в прахообразна форма в около 40-50 мл студена вода и се оставя да набъбне.

Малините се загряват със захарта, ликьорът и 30те мл вода. Аз претрих сместа през цедка защото не можем да консумираме семенцата, а е и по-приятно след това за хапване. Сместа се връща на котлона и се оставя да заври още веднъж. Отстранява се от огъня и се добавя желатина. Бърка се непрекъснато докато се разтопи напълно. Разпределя се в 4 малки купички или чашки и се прибира в хладилника докато стегне напълно. Може да се наклонят подпирайки се в тавичка на една кърпа примерно. Но не е задължително.

Предварително изпечената тиква се пасира с кварка и канелата. Сметаната се кипва заедно със захарта и ванилията. Прибавя се накиснатия предварително желатин и се разбърква до пълното усвояване. Добавя се тиквената смес и се минава с пасатора още веднъж за да сме сигурни, че сместа е станала гладка.

Изсипва се върху вече стегналото желе и се прибира в хладилник да стегне.




0 comments:

Публикуване на коментар