Пълнени гъбки с крема сирене и шунка


Тези разкошни гъбки правих онзи ден за мама. Аз също изядох една. Не бях яла гъби от много месеци. След като ми поставиха диагноза СРЧ логично спрях да консумирам много храни. Гъбите бяха от тях, защото са тежка храна, трудносмилаема. Постепенно обаче опитвам неща, които по принцип не би трябвало да ми се отразяват добре за да видя мога ли вече да ги консумирам. Нямах никакъв проблем от една гъба. Надявам се и в бъдеще да мога понякога да си хапвам. Знам, че в тях няма нищо полезно и са тежки като храна, но толкова ги обичам...

С този пълнеж могат да се напълнят и чушки и да се запекат по същия начин за кратко. Може да се използва и суров - например за пълнеж на рулца от гриловани тиквички, или да се издълбаят пънчета от прясна краставица и да се напълнят с този пълнеж. Идеи много :).


Пълнежът ми стигна за 9 гъби с диаметър около 5 см. Не погледнах грамажа на кутията.


Продукти: 9-10 гъби печурки с диаметър 5 см, 250 г крема сирене, 2 резена ементал/гауда/кашкавал/или друго жълто сирене, 3 резена качествена шунка, на 2 стръка зелен лук само бялата част, подправка по избор + малко настърган кашкавал за отгоре.


Гъбките се измиват, отстраняват им се пънчетата и се подсушават. Кашкавалът, бялата част на зеления лук и шунката се нарязват на ситно и се смесват с крема сиренето и подправките, които сте избрали. Гъбите се пълнят, поръсват се с подправки и кашкавал.



Пекат се в предварително загрята фурна на 180-190 градуса за около 15-20 минути




0 comments:

Публикуване на коментар