Лесни сухи пастички със сладко от дюли



Здравейте, приятели!

Ето ме отново с прясна-прясна рецепта. Току що ги направих тези пастички. Много ми се дояде нещо сладичко, а сега не разполагам с кой знае какви продукти вкъщи. Не мога и да си купя нищо. Затова реших да действам с каквото имам. Направих едно пандишпанено тесто имах и едно малко бурканче със сладко от дюли, което пасирах за да се получи по-гладко и воала. Станаха си чудесни. И ми напомнят на едни рула от моето детство, които много обичах - "Свежест" се казваха. Помните ли ги?!

Малко по-късно ще гледам онлайн лекции и реших преди това да я запиша. На всичко отгоре е много бюджетен десерт, перфектен за време като сега. Рецептата не е голяма философия, но си е една идея:) Аз лично много обичам пандишпан и затова ми беше изключително вкусно. Често го използвам за блатове.

Сега ще ви я споделя, а после изчезвам да попивам знания. Довечера ще почета малко. Не бях чела отдавна. До началото на февруари четях само правилника и закона за движение по пътищата. Сега мога спокойно да си почета. 





Продукти: 3 яйца, 110 гр захар, 120 г брашно, ванилия, 1 с.л. портокалови корички (имам си стари отпреди в един буркан със захар. Не бих използвала кора от какъвто и да е плод в момента. Може да пропуснете и да сложите някаква есенция.)
сладко от дюли и пудра захар

Фурната се загрява на 170 градуса. Тавичка се покрива с хартия за печене. Аз използвах тавичка с размери около 40 на 20 см.

Белтъците се разбиват на сняг с половината захар докато се разтопи.
Жълтъците се разбиват с останалата захар докато удвои обема си и стане на гъст жълт крем. Добавят се ванилията и портокаловите кори. 

Белтъците се добавят на 2-3 части към жълтъчната смес, като внимавате при разбъркването. Трябва да стане внимателно с шпатула или дървена лъжица, и движението е отдолу нагоре. 
След като сместа е станала еднородна и пухкава се добавя на няколко пъти и брашното. Нека то да е пресято и отново разбъркването е внимателно и отдолу нагоре.

Разпределете сместа в тавичката, загладете и печете до готовност. Около 15 минути. Или докато стане с лек загар. Много зависи и от фурната ви.

След изпичане блатът се изважда от фурната и се оставя да изстине напълно. Разделя се на две части. Едната се намазва със сладкото и се покрива с другата. Нарязва се на пастички и сепоръсва с пудра захар.

Да ви е сладко!



Ако желаете може да ме  последвате в инстаграм - @petkovagal

Бъдете здрави и се пазете, останете вкъщи по възможност.

0 comments:

Публикуване на коментар