Ябълков крамбъл



Здравейтееее!

Днес съм безмерно щастлива! Денят беше чудесен, топъл и много слънчев. Предните дни все имаше какво да се желае, но днес...
Станах рано, направих вечерята (нещо като паприкаш към който след малко ще направя картофено пюре) и се захванах да правя  този сладкиш.
После се препичах на слънце цял следобяд. И без това съм бяла като призрака Каспър, поне малко да ме целунат лъчите на слънцето и си почетох книжка. Много добре ми се отрази физически. В дни на социална изолация и карантина съм изключително благодарна, че живея в къща и имам малък двор. Аз винаги съм си харесвала къщата, но сега някак ми беше по-мила. Даже се замислих... утре ще потърся в мазето шкурка, ако намеря да изшкуря пейката, защото е за боядисване. 

Сега седнах набързо да запиша рецептата на сладкиша и да се залавям с учене. Днес съм доста продуктивна, а и за разлика от предните дни, в които се чувствах много тъжна и потисната - днес съм супер щастлива и някак спокойна.

Този крамбъл видях в профила на Джейми Оливър в Инстаграм. Не съм правила никакви корекции. Единствено направих половин доза. На вид не е кой знае какво, но е лек и свеж десерт. Може да гарнирате със сладолед, ванилов крем или кисело мляко. Аз обичам да го ям с кисело мляко. Също може да го хапвате и топъл и студен. И се приготвя изключително бързо. 


Продукти: (за около 2-3 порции, приготвих в малка йенска тавичка)
600 г изчистени, обелени ябълки (различни сортове),
сокът от половин лимон,
40 г захар,
1 ч.л. портокалова кора (това може да се пропусне в момента, аз имах корав хладилника в буркан отдавна)

за хрупкавия топинг:
50 г брашно, 
30 г студено краве масло,
40 г захар

В тиганче се поставят нарязаните на едри кубчета ябълки, захарта, сокът от лимона и портокаловата кора. Оставят се на средна температура да покъкрят около 5 минутки. След това тигана се оставя настрани за да изстине.

Фурната се загрява на 200 градуса.
В купа се смесват брашното и маслото и се претрива през пръсти докато стане на маслени трохи. Добавя се и захарта.

В подготвен съд се изсипват ябълките и отгоре се покриват с маслените трохи. пече се около 30 минути или докато се зачерви отгоре и сместа забълбука.

Може да консумирате както топъл, така и студен. Гарнирайте с каквото ви душа иска.

Можете да добавите и някакви ядки към хрупкавия топинг. Ще придобие приятен вкус със сигурност.

Ако желаете можете да ме последвате в Инстаграм - @petkovagal и @petkovaart






0 comments:

Публикуване на коментар