Пухкави японски палачинки

Здравейте, приятели!

Каня се цял ден данапиша рецептата на тези мекички пухчета, но все нещо друго ми излизаше като работа. Но нищо де, можете да си ги приготвите за закуска :)
Споделям с вас и тази красота. Днес се наложи да изляза за да презаредя някои неща в хладилника. Навън днес беше много мрачно и студено. Изобщо... нищо общо с вчерашния разкошен ден. Направо си ми беше доста студено. На връщане от магазина видях това цъфнало дръвче. Толкова красиво и свежо. Знам, че докато сме в тази изолация не можем да се порадваме на идващата пролет, но все някога ще премине и това.

Днес не успях да свърша нищо почти от предвидените ми задачи. През половината ден ших маски залице. И понеже ги ших на ръка... сто часа минаха докато ги ушия. Уж излезе закон, чеще са задължителни и малко след това пък го отмениха, но аз вече бях ги започнала. Нищо де. Винаги трябват. Аз лично се опаковам като излизам.

С тази изолация имам чувството, че съм заприличала на ритана зелка в главата. А на фризьор не смея да отида. И утре или вдругиден моя мъж май ще го играе моят фризьор. Ще се прежаля. 😱😂😂😂

За палачинките да ви говоря. Отдавна им се каня. Все ги гледам по разни клипчета из ютюб и инстаграм и все не можех да се престраша. Ееее, абсолютно безпочвен страх. Първо, че са доста лесни и са невероятно вкусни. Вчера правих, днес правих двойна доза. Нямам търпение брат ми да се прибере вкъщи за да му направя и на него. Ще му харесат доста. Стават и сравнително бързо. А като усещане... едни нежни и ефирни... Прекрасни са. И са бюджетни като повечето палачинки, и съм сигурна, че винаги имате нужните продукти.

При мен от това количество смес излязоха точно 10 палачинки. Достатъчни са за 2-3 порции.  Зависи от възможностите на консумиращите ги 😁😁😁 Моят мъж ако го питам сигурно ще омете и десетте.

Начина на приготвяне гледах в клипче в пинтерест, а продуктите си ги натаманих :)



Продукти:  6 яйца, 80 г захар, 60 г брашно, 2 ч.л. ябълков оцет, ванилия, 20 гр олио, 40 гр прясно мляко.

Приготвянето е много лесно. Отделят се белтъци от жълтъци. (Ако не сте разбивали досега белтъци внимавайте купата, в която ще ги слагате да е суха и също да не попадне случайно от жълтъка, защото няма да може да ги разбиете на сняг.
В купа се разбиват белтъците с оцета и захарта на сняг.


В другата купа се разбиват жълтъците с млякото и олиото, добавя се брашното и ванилията.
Към жълтъчната смес се добавя на 3 пъти белтъчната. Като се разбърква внимателно отдолу нагоре с шпатула. Внимавайте да не изкарате въздуха от белтъците.




Идва ред на печенето. Загрява се тиган за палачинки на средна степен. Моите са до 6, аз ги правих на 3. Намазва се с масло. Слагат се по 2-3 купчинки в тигана в зависимост от това колко големи искате да са като диаметър. Аз сипвах по 3 супени лъжици една върху друга. Като съвсем леко заглаждах от горната страна. Палачинките ми бяха около 10 см в диаметър. Трябва да има височина. Оставят се за няколко минути да се запекат и с помощта на шпатула се обръщат много внимателно за да се изпекат и от другата страна.

Вчера първите ми палачинки се сплескаха. Загубиха си височината. Мисля, че беше от това, че бях пуснала котлона на по силна температура. Като регулирах станаха пухкави, а днес не съм имала никакъв проблем.

Може да гарнирате палачинките с плодове, сметана, мед, кленов сироп и каквото решите.







2 коментара:

  1. Понеже подкарах списъка с блогове подред и кликнах, без да се зачета в заглавието. Значи, честно, щях да те прескоча, ако се бях усетила:))). Тъкмо ги бях позабравила тези палачинки от вчера и сега отново си го причиних. Изкусителка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Върховни сааа! Аз така да обичам всякакви палачинки и неща направени от палачинки... Мисля да пробвам и с разни екстри да видим какво ще се получи.
      Аз тъкмо сложих една торта да отлежава в хладилника и чакам мусаката да се сготви.

      Изтриване