Спагети със сметанов сос, пиле и грах


Тази рецепта я взаимствах от новия брой на списанието на Билла - Кулинариум, но си я доразработих според вкусовете у дома. Вчера си бях в другото вкъщи и бях обещала на брат ми отдавна да му направя някаква паста, че той е огрооооомен почитател. И много му хареса :) Аз също хапнах малко, беше вкусно. Жалко, че не мога да ям варива вече... веднага ме заболя стомаха... това ми е най-любимата група храни. Но каквото - такова :) Свиквам още с идеята. Нямах талятели и честно казано не ми се даваха и пари за тях, защото имам 4 пакета спагети и ги използвах тях.

Това е снимка от оригиналната рецепта. Аз ще споделя моя вариант.




Продукти: (за 4 порции): 400 г спагети, 1 голямо или 2 по-малки пушени пилешки бутчета, около 200 г грах от консерва( може и замразен), 100 мл бяло вино, 200 мл готварска животинска сметана, 100 г пушено топено сирене, 1/2 глава кромид лук, 1 скилидка чесън, 2-3 с.л. зехтин, сол на вкус, индийско орехче, черен пипер.
Пармезан и пържен хрупкав лук (От Лидл, от Американска седмица си го купувам) за поръсване



Спагетите се сваряват в подсолена вода до готовност. Времето за сваряване е указано на опаковката.

В дълбок тиган се загрява зехтина. Лукът и чесънът се нарязват на ситно и се слагат към загрятия зехтин. прибавя се нарязаното на малки парченца пилешко бутче и грахът, добавя се мъничко водичка и се оставя похлупено за няколко минути.
Изсипват се виното и сметаната, също и подправките (без солта) на вкус. Сосът се оставя да покъкри на средна температура докато се посгъсти. Разбърква се от време на време. Прибавя се топеното сирене и се разбърква докато се разтопи. Тогава се посолява на вкус. Прибавят се изцедените спагети и се разбъркват добре.

Сервират се наръсени с пармезан и хрупкавия лук.


0 comments:

Публикуване на коментар