Пюре от кестени



Това беше една част от менюто ни за Нова година. Не сме се престаравали много с храната, защото си бяхме у дома с брат ми и баба. Колко можем да изядем... А и като цяло много се дразня на прекалено многото храна. Направих капама. Сложих повечко месо за да имаме за следващия ден, а и аз да си взема за работа. Този път пропуснах сармите и въобще киселото зеле, защото имаше достатъчно на Бъдни вечер и след това и на Коледа. Вместо тях нарязах няколко картофа на едро. У дома обичат картофки. Сложих телешка наденица, телешки шол, свински котлети и пилешки пържоли. И винце разбира  се.

За десерт направих цедено кисело мляко разбъркано с лимонов сок и лимонови корички и отгоре от любимото ми сладко от вишни. Чудесен завършек беше на вечерта. То за нас не беше нищо особено самата вечер, защото Емо беше на работа (работи от вкъщи), а аз се подготвях за изпита си. Ххахаха легнах си в 3, защото бях на работа на другия ден и докато си цъках в Илюстратор пях с пълен глас. Добре, че живея в къща и няма как да досадя на някого. Имам лоша снимка на месото от капамата, но ще я споделя.



Иначе главният герой в този пост е пюрето от кестени, което направих като гарнитура. Каквото и да кажа за него ще е малко. Който ме познава знае, че не просто обичам кестени.... аз ги обожавам. Зимата я изтърпявам само заради тях и тиквата. Беше невероятно вкусно. Колкото ида го възхвалявам никога няма да  му стигнат хвалбите. И е елементарно. Единственото досадно нещо както знаете е чистенето на кестените.

За пюрето да поговорим.
Продукти:
1 малка глава лук,
 500 г сварени и изчистени кестени нарязани на дребно,
500 г сварени картофи,
сол на вкус,
70 г масло,
150 мл готварска сметана,
1-2 с.л. лимонов сок,
1-2 с.л. заквасена сметана


В тиган се загрява 1 лъжица от маслото и се запържва лука докато стане прозрачен. Добавят се кестените и сметаната и се оставят да се загреят. Пасират се с пасатор. Добавя се останалото масло. След това се добавят намачканите картофи и сокът от лимон и сметаната, също и сол на вкус. Аз сложих малко защото исках да се усеща тази прекрасна сладост, която имат кестените.

Картофите са за плътност по скоро. Не се усещат като вкус по никакъв начин. Следващ път бих добавила червени боровинки. Според мен ще се вържат прекрасно. Аз преди често правех пълнено пиле с кестени и червени боровинки. И беше разкошно.

Ако опитате ми кажете дали ви е допаднало. Давайте смело докато все още има кестени. Аз съвсем скоро смятам да направя една супа от сладък картоф и кестени по рецепта на Акис. :)










2 коментара:

  1. Голяма си скица:)
    Интересно ми стана с това пюре, не знам дали ще приготвя, предвид чистенето на кестените, пък и сама ще го ям, но определено бих опитала, похапнала.

    ОтговорИзтриване
  2. Ох, аз забравих да споделя едно от най-съществените неща... хахаха. Съсипах си най=любимата тенджера с тези кестени. Сложих ги да се варят. Обаче... позадрямала съм мъничко. И отивам в кухнята... носят се едни пушеци. В тенджерата няма вода. Кестените си се мъдрят там... нищо им няма. Все пак са кестени. Обаче дъното на тенджерата черноооооо. Ама черно черно... Баба я спаси със сода. Сърце ме заболя. А на тях милинките нищичко им нямаше. бяха си вкусни.
    Иначе майтапа настрана, но пюрето е чудесно и си заслужава беленето.

    ОтговорИзтриване