Кифлички с извара или рикота


Здравейте, приятели!

Колко съм отвеяна... от 3-4 дни съм доста болна. Пипна ме някакъв вирус, всички екстри. Главата ми тежи като от олово. И влизам аз сега... видях, че имам няколко коментара към постове. Даже не успях да ги прочета целите. Така да ме доядя. Ама много! Вместо да дам "Публикувай" без да искам щракнах "Изтрий"... сега ще ходя да ги търся в имейла. Там би трябвало да са останали. Извинявам се много, момичета!... само видях, че са на Веси и на Катето от май кенди китчън. Пфффф бива ли такава заплесия...  

Днес трябваше да ми е вътрешния изпит по теория и другата седмица ако го бях издържала трябваше да се явя на външен. Нооооо съдбата не пожела. Първо не ми се искаше да ходя там и да сея вируси насам натам и второ... не спя добре, не мога да се съсредоточа, не мога да дишам като хората... реших, че няма да е проблем да го отложа за следващата или по следващата седмица.
Имам и още 11 часа по кормуване. Но и там казах, че ще пропусна тази седмица. Няма смисъл да си губя часовете и да правя елементарни грешки само защото не мога да се съсродоточа и не съм в кондиция.


Стискайте палци всичко да върви гладко. 

А сега за тези кифлички...
 


Рецептата, която ще ви покажа днес е адаптирана от една стара книжка "Празнични десерти". Нямам идея от коя година е, никъде не пише. Правих ги за Коледа. Не са лоши. С 2 основни продукта се правят само. По рецепта са с извара, но аз имах рикота в момента. Добавих и пълнеж, който да е подходящ.

Продукти: 250 г рикота, 250 г брашно, ванилия, щипка сол, 3-4 с.л. захар

за пълнежа: няколко супени лъжици захар, канела, портокалови корички, дюлево желе за намазване.

За поръсване: пудра захар с канела

Фурната се загрява на 180 градуса. Тавички се постилат с хартия за печене.

От продуктите за тестото се замесва тесто, което се оставя за час-два да почине. Разточва се кора. Намазва се с дюлевото желе и отгоре се поръсва обилно със захарта смесена с канелата и портокаловите корички. Реже се на триъгълници и се навиват малки кифлички. Пекат се до зачервяване. Още топли се овалват в канелената пудра захар.




0 comments:

Публикуване на коментар