Най-вкусното телешко задушено


Лоши снимки (вчера цял ден сме на изкуствена светлина, навън е мрачно от сутринта), но нямаше как да не отбележа това върховно ястие. А и ще го готвя още десетки пъти, в това съм сигурна... ще подменя с по-ясни.

Здравейтеееее!

Първо честит Данчовден! Бъдете здрав и благословени. И аз днес си имам именик. Ще се гощаваме с пиле в сладко кисел сос и едни много вкусни пастички от бишкоти.


Днес искам да лея суперлативи за тази вкусотия. Каквото и да кажа ще е малко. Наистина! Рецептата е от поредицата Джейми и приятели. Промених съвсем малко според вкусовете ни. Ястието е перфектно за студените дни, ухае на уют и спокойствие, топло одеалце...

По предната вечер решихме, че ще излезем малко на разходка вечерта и когато се прибрахме ястието беше готово и както бяхме поизмръзнали ни посгря. Винаги съм обичала бавно готвените ястия. Особено в гърненце. 

Продукти: 1 кг телешко месо по избор, 2 шепи арпаджик (ако нямате може да сложите и нормален лук), 2 скилидки чесън нарязани на ситно, 5 моркова, 2 стръка целина, 2 шепи чери домати и 2 големи домата нарязани на кубчета, малко зехтин, 2-3 с.л. брашно, 150 мл червено вино, 500 мл вода (бульон), сол, черен пипер, прясна мащерка, червен пипер, 3-4 дафинови листа, малко сос Уорчестър.



Телешкото месо се нарязва на дребни парченца по 2 см. Овалва се в брашното. В подходящ съд се  загрява зехтина и месото се пържи до златисто. Отделя се в чиния. Добавя се още малко зехтин. Към загрелия зехтин се добавят чесъна, арпаджика - половината нарязан наполовина, другият цял, морковите нарязани на колелца, нарязаната целина, листенца прясна мащерка. Бърка се около 5-10 минути. Месото се връща в съда, добавя се виното. Оставя се да покъкри 10-тина минути след което се добавят доматите, дафиновия лист, сол, черен пипер, червен пипер и соса уорчестър. Прибавя се водата/бульона. Разбърква се добре и се прехвърля в глинен съд. (може да използвате и йенска тенджера или друг съд с капак.) Пече се за 4 часа на 160 градуса.

Може да сервирате с пухкаво картофено пюре.




Споделете ми ако опитате това ястие дали ви е допаднало. На мен ми е вече на първа позиция. Точно мой тип е.

Ако желаете може да ме последвате в инстаграм - @petkovagal
Или да харесате страницата ми във Фейсбук.

Ще се радвам ако споделите снимка с мен на опитано ястие или десерт от блога ми. Може да ми пратите снимка на имейла - trelikardia07@gmail.com или в някоя от социалните мрежи :)

Прекрасен ден от мен!

0 comments:

Публикуване на коментар