Рибена чорба


Днес ще ви представя първата ми рибена чорбичка. Досега не само, че не бях готвила никога, но и не бях се престрашавала да опитам. Дето каза една приятелка: "Срамота, че във вода газиш, а не си правила!". Имах някакви предразсъдъци относно рибената супа, не знам защо. Мислех си, че няма да ми хареса (малко като със шкембето от, което се дърпах години наред, а всъщност сега ми е любимата супа). Работата е там, че не си падам много по супите, а да е от риба ме ужасяваше самата мисъл.
Та наскоро се реших, че искам да пробвам и от рибите, които вземах напоследък заделях по едно парче за супа, защото съм чувала, че става вкусна като е с повечко видове рибка.
Ето моята рецепта. Не претендирам да е някаква оригинална рецепта за рибна супа, но така реших, че ще ни се услади и не сгреших. И аз много я харесах и мъжа ми.


Продукти: около 600-700 г риба по избор (аз използвах котлет от сьомга, филе от бял амур и 1 малка пастърва), 1 голям морков, 1 червена чушка, 1 глава лук, 1 парче пащърнак (около 5 см), щипка лют пушен червен пипер, 1/2 ч.л. черен пипер, 2 картофа, сол на вкус, около 3 с.л. измит ориз, 1.5 л вода

за застройката: 2 жълтъка и 3 с.л. заквасена сметана (или кисело мляко)

Рибата се почиства и измива. Сварява се за 15-20 минути в подсолена вода.
През това време се почистват и нарязват на дребно всички зеленчуци.
След като рибата се свари се изважда в купа да изстине и се прецежда бульона за да няма попаднала някоя люспичка или костица в друга тенджера. Прибавят се зеленчуците към бульона и се варят до готовност. След като заври отново сместа се прибавя и ориза.
През това време се изчиства рибата от всички костички, кожички и т.н.
Изсипва се при сварените зеленчуци, прибавят се червеният и черният пипер и се вари още 5-10 минути.
Оставя се настрана да поизстине за 10тина минути и през това време се приготвя застройката.
Жълтъците се разбиват със сметаната и след като са минали 10 минути се добавя постепенно от бульона за да се изравни температурата. Бърка се непрекъснато. Яйчената смес се прибавя към супата и се разбърква.

Може да сервирате с нарязан магданоз ако обичате. Ние не обичаме :)
Да ви е сладко!






0 comments:

Публикуване на коментар