Супа топчета

Супа топчета... Или моят прочит на класиката. Така я ядем вкъщи.


Продукти: (за 5-6 порции) 250 г свинска кайма (може и смес или телешка), чубрица, 1 връзка магданоз, 1 голяма глава лук, 3 препълнени супени лъжици ориз, 1 голям морков, 1 зелена чушка, 1 яйце и 1 жълтък, 200 г заквасена сметана (или кисело мляко - аз предпочитам заквасена сметана ако застройката не е варена), брашно за овалване на топчетата, 3-4 с.л. олио и сол на вкус.

Една с.л. ориз се сварява леко. Да не е напълно сварен ориза.
Към каймата се добавя този подварен ориз, 1 белтък, половин глава настърган лук, нарязаните от няколко стръка магданозени листенца, чубрица на вкус. Всичко се омесва много добре. Правят се топчета с големина на лешници и се овалват в брашното.


В тенджера се загрява олиото и в него се задушават нарязани на дребно останалия лук (половин глава), морковът и чушката. Добавя се литър и половина вода, сол на вкус и се оставя да заври.
Пускат се топчетата и след като изплуват се добавя и останалия ориз - измит (2 с.л.). Оставя се да покъкри докато омекне ориза.

Супата се сваля от огъня настрани.
Знам, че по правило застройката на супата е варена, но аз не я правя така.
Разбиват се двата жълтъка със заквасената сметана (или киселото мляко) и постепенно се наливат 2-3 черпака от бульона на супата на тънка струя като се разбърква енергично с тел. Яйчената смес се връща при супата и се разбърква добре.

Сервира се с нарязан магданоз.

Ако правите варена застройка не използвайте заквасена сметана защото ще се пресече.

Ами... това е :) Така я ядем вкъщи.



-

3 коментара:

  1. О, отдавна не съм правила и хапвала, а по едно време беше редовно на трапезата ни. Мерси, че ме подсети за тази вкусотия :) Ще пробвам и твоя вариант със заквасена сметана.

    Хубава съботна вечер :)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти много! И аз да ти кажа отдавна не бях правила. Аз да си призная много не обичам супа. Не се чувствам сита ако съм яла само някаква супа, а не мога да ям и супа и друго ядене защото ми идва пък много.
    Преди като дете обирах само топчетата :Д.
    Иначе където може правя застройката със заквасена сметана защото ми става някак по-вкусна. Аз обичам супите бистри, без застройка. Ноооо вкъщи пък не я ядат без застройка :D И за да им угодя на тях понеже аз и без това не съм голям почитател на супите съм измислила варианта със сметаната за да не ми киселее kakto от киселото мляко :D Защото пък не обичам и киселина в храната. Абе капризи, какво да ти говоря :D
    Хубава неделя и на теб :) И честит празник! Много да си усмихната, много обичана и вдъхновена :)
    Поздравииии! <3

    ОтговорИзтриване
  3. Мале, и твоята не е лесна :))

    ОтговорИзтриване