Еклери с ванилов крем със заквасена сметана


Здравейте, хора!

Първо честит празник на всички прекрасни цветя! Носете с гордост красивите си имена и бъдете много здравии щастливи!

Еклерът е едно от най-любимите ми сладки неща за хапване. Честно ви казвам има ли една купа с еклери, хапна ли един просто не мога да се спра докато вече не ми стане лошо. Колкото и да обичам сладко не се случва с друг сладкиш да имаме такива взаимоотношения. Ноооооо аз досега не бях приготвяла. Обикновено баба ги правеше, аз само се наслаждавах. Преди няколко дни обаче реших, че е време и аз да се пробвам. В една кулинарна група "Сол и пипер" във Фейсбук пуснаха нещо като предизвикателство и аз реших да предизвикам себе си. Винаги ми се е струвала много трудна и пипкава работа. Не било точно така обаче.

Снимките ми не са нищо кой знае какво, даже са в графа лоши, но не разполагам с други. не разполагах и с нищо за глазура, а избягвам да ходя за всяко нещо в магазина в момента. Затова и просто ги поръсих с малко пудра захар. Някой ден ще показвам по-хубави кадри.

Реших да се доверя на рецептата от един огробен и дебел учебник* по сладкарство и пекарство който имам. преди няколко години си го поръчах от Амазон и мога да кажа, че за мен е като пръстена за Амгъл... спокойно бих изсъскала "Май преееешшъсссссссс агггггрррррр" 👀😆😆😆 Тя е над 1000 страници и е на английски, та само 1 час я издирвах... ахахха, но намерих я и е меко казано сполучлива. Еклерите оцеляха около 20 минути след като ги напълних. 
В книгата имаше рецепта за доза за цял отряд и аз си я преизчислих. Също в оригинал се използва два видабрашно, такова за кекс и за хляб. Аз разполагах само с обикновено. Не мисля, че има кой знае какво значение. Също към рецептата имаше добавка - амониев бикарбонат. Ами пропуснах го. Такова чудо в нас почти никога няма. А и не помня баба някога да е слагала. Станаха си чудни и без него. 

И грешката, която си отчитам е, че така без да искам направих креа по-рядък. исках да е с този крем, но използвах нишесте, което не бях ползвала досега. И уж го приготвих по указаните количества пък стана леко рядък. Но това не беше болка за умиране.

Трудната част беше пълненето. Имах перфектни кухи еклери и шприц от 200 години, на който му липсваха накрайниците. Използвах каквото намерих занай-подходящо и се омазах до ушите. От всички процепи на шприца излизаше крем... Понеже искам да правя още и още еклери мисля за рождения си ден да сиподаря един хубав шприц. И да правя много еклери с различни кремчета и т.н. :) Зарибих се яко както се казва.


Казвам си аз да преминавам към рецептата вече, а?! 😃 Не е толкова трудно да кажа. Да не се отказвате при дългия текст. нямаше начин да не разтегна няколко локума днес.

Хубав ден ви пожелавам да имате. Не съм излизала още на двора, но е доста слънчево. :) Спокойна неделя от мен!





Продукти:

за тестото:
135 гр. брашно,
240 мл. вода
85 гр. краве масло,
240 мл. яйца (броят зависи от големината им, при мен бяха 5)
1/4 ч.л. сол

за крема:
1 бр. нишесте ванилия,
прясно мляко - количеството е според указанията на опаковката, но със 100 мл. по малко-за да не стане рядко,
15 с.л. захар,
50 гр. краве масло,
200 мл. заквасена сметана,
ванилия


Първо се приготвя крема за да може да изстине.  Нишестето се приготвя според указанията на опаковката. Намалете количеството със 100 мл. за да не стане твърде рядък. След като кремът се свари добавете бучката масло и разбъркайте докато се усвои. Оставете крема настрани и разбърквайте периодично за да не се образува коричка. След като изстине се добавя заквасената сметана и се разбърква добре докато стане хомогенна смес. 

В тенджерка се поставят водата, солта и маслото. Когато тази смес започне да ври се добавя пресятото брашно и се бърка 1-2 минути докато тестото започне да се отделя от дъното. Тенджерката се дърпа настрани и тестото се премества в купа. Добавят се яйцата едно по едно като след всяко се разбърква добре докато се усвои напълно. Сместа трябва да е достатъчно гъста за да може да си стои както я оставите.

Премествате готовото тесто в пош. Аз нямам и трябвае да използвам торбичка и да й срежа върха. Малко в полеви условия беше моето приготвяне, но въпреки всичко не се отрази.

Всичко при еклерите за мен е в печенето. Загрявате фурната на 210 градуса. Постилате тавичка с хартия за печене и шприцовате еклерите. Трябва да оставите разстояние между тях защото се надуват. Аз лично направих един пробен еклер за да видя как да ги шприцовам и достатъчно добър отворли съм направила в импровизирания ми пош. Можете да ги направите и кръгли и малки катопрофитероли. изборът си е ваш.

Еклерите се пекат 10 минути на 210 градуса, след това температурата се намалява на 190 и се пекат още 10-15 минути. Не отваряйте фурната преди да сте ги изпекли, защото рискувате да спаднат и да не се изпекат добре. Оставете ги да изстинат и след това с помощта на шприц и подходящ накрайник ги напълнете със студения крем. Ако нямате шприц или пош можете да ги разрежете в средата и така да ги напълните.

Както споделих нямах нищо подходящо за украса и ги поръсих с пудра захар. Но вие можете да ги залеете с разтопен шоколад или да направите някаква захарна глазура, карамелена. Да поръсите с кокос, ядки... Оставям го на въображението ви.

Ако ги приготвите ще се радвам да споделите как са се получили. 
Може да ме последвате в Инстаграм - @petkovagal, там често споделям неща, които не качвам в блога. Може да видите и кучето ми :) Добрякът Минчо.


 
* Слагам линк към "май прешъс", можете да си я поръчате ако ви допадне. Преди две години новами излезе около 120 лева заедно с доставката и пристигна за под месец от Щатите. Наистина си заслужава парите. Аз тогава си я подарих за рождения ден.





0 comments:

Публикуване на коментар