Бананови мъфини и ароматни люляци


Здравейте!

Днес беше един прекрасен съботен ден. Бързам да го споделя с вас преди да отида да правя вечерята. Навън беше почти лятно време. Само един неприятен вятър подухваше, но се преживява.
Ходихме да напазаруваме за близките ни, а през цялото време слънцето ме зареждаше положително. Като тръгнахме да се прибираме видях храсти с люляк. За мен това е един от най-прекрасните аромати. Даже кога беше... наскоро се оплаквах, че едва ли ще има къде да намеря храсти за да си откъсна. И сега като ги видях буквално се вдетиних. Като дете в сладкарница се зарадвах.

Друго положително нещо беше, че с мама се видяхме на камера, звънна ми през Уатсап. Показа ми градината им, видях сестра ми и племенниците, които видях последно през октомври месец миналата година. Малката беше новородено бебче, а сега е толкова порастнала. А баткото има рожден ден след около две седмици. Става на 4 години. Мама ме разходи из градинката им. Много се заредих. Красиво, зелено... разкош. Нямам търпение да отида при тях и да я видя наживо.








Сега съм в един от онези женски дни,  в които имам желание да изям целия свят. От седмица обаче не сме яли, не съм правила нищо сладко. Като се прибрах обаче реших, че така или иначе трябва да се подсиля с нещо сладко, защо пък да не си направя нещо здравословно. Брат ми ми даде едни презрели банани, а Ани от Healthylicious прави лайв в Инстаграм и приготви точно нещо с банани. Тези бананови мъфини. Мен ме знаете, че имам ли презрели банани ги превръщам в нещо сладичко. Аз пропуснах готвенето онлайн защото бях навън по задачи, но реших че мога да ги направя след това. Аз импровизирах с каквото имам вкъщи използвайки за основа нейната рецепта. Получиха се прекрасни, ароматни и вкусни мъфини, които излапахме с такова удоволствие вкъщи. Аз използвах ръжено брашно, мед вместо захар. Много съм доволна. И здравословното наистина е вкусно! Гаранция ви давам. Не знам защо много хора смятат, че здравословното е блудкаво и неприятно. За всичко може да бъде измислена здравословна алтернатива.



Продукти: 

4 бр. презрели банана (единият е за украса)
50 гр. краве масло
2 яйца
150 гр. пълнозърнесто ръжено брашно
100 гр. пълнозърнесто пшенично брашно
6 с.л. мед
1 ч.л. бакпулвер
1 ч.л. канела
ванилия
щипка карамфил,
1 ч.л. портокалова кора
 50 гр. стафиди
50 гр черен шоколад

Фурната се загрява на 180 градуса. Във форма за кексчета се поставят хартиени кошнички.


Маслото се разтапя. В купа се намачкват 3 броя от бананите. Към тях се добавят разбитите яйца, разтопеното масло и меда. В друга купа се смесват брашната, бакпулвера, подправките. Сухите съставки се прибавят към мокрите. Разбърква се добре и се добавят стафидите и шоколада. Разбърква се отново.



Сместа се насипва в кошничките. Не се пълнят до горе!
Отгоре се украсява с резени банан. Пекат се около 40 минути или докато се зачервят и забита в средата клечка за зъби излезе чиста, без полепнали трохички. Изваждат се от формата и се оставят да изстинат върху решетка.

Консумирайте с удоволствие!










0 comments:

Публикуване на коментар