Патладжан с доматен сос


Добър вечер от мен!

Цял ден се каня да запиша тази рецепта. Любовта ми към патладжаните е скорошна. Преди ги ненавиждах, а сега имам чувството, че мога само това да ям. Рецептата днес е подходяща за постите и е голяма вкусотия. Също предвид ситуацията в момента е и подходяща, защото е нискобюджетна.

Аз по принцип изключително рядко ям пържено. Ако не консумирате изобщо пържена храна можете да изпечете патладжаните на грил тиган. Също ще стане вкусно.




Продукти:
3 патладжана,
брашно,
сол,
олио запържене

за соса: 1 консерва домати,
настъргани 4 бр пресни домати,
1 л. захар,
сол на вкус,
2 скилидки чесън - настърган,
половин връзка магданоз



Първо измийте и нарежете патладжаните на колелца. Осоляват се и се поставят в гевгир за да се отцеди горчилката. Аз ги сложих предната нощ. В тиганче се загрява олио.

Патладжаните се измиват добре от солта. Те са поели от нея и не е нужно да се осоляват допълнително. Всяко парченце се потапя в брашното и се изтръсква добре от излишното брашно преди да се сложи в тигана.

Докато се пържат се приготвя соса. Като цяло можете да използвате и 2 консерви домати или да направите соса само с пресни. Аз разполагах с това в момента, затова и направих така соса. Ние не ядем много солено затова и в соса не съм и слагала сол. От захарта за намаляване на киселинността стана приятно сладникав сос, който перфектно се върза с патладжаните.
 В тиганче се поставят консервата домати, настърганите пресни домати, настъргания чесън и захарта на тих огън да се редуцира до желаната гъстота. Минута преди да се свали от огъня се слага в соса нарязания магданоз.

Патладжаните се сервират заляти с доматения сос.











1 коментар: